خانه   /   مقالات   /   
  • بست تخت چیست؟
  • بست تخت چیست؟

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 14 دقیقه
    • 0 نظر
    • شناسه مقاله: 1741
    بست تخت چیست؟

    بست بلوک هبلکس یک نوع اتصالات ساختمانی است که برای اتصال و تقویت بلوک‌های هبلکس (یا همان بلوک‌های ساختمانی سبک) استفاده می‌شود. این بست‌ها از جنس فولاد ساخته می‌شوند و به عنوان عنصر اتصالی بین بلوک‌های هبلکس به کار می‌روند تا به‌طور محکم آنها را به یکدیگر متصل کنند. از آنجایی که بلوک‌های هبلکس به صورت جداگانه به ساختمان افزوده می‌شوند، نیاز به اتصالاتی مانند بست بلوک هبلکس برای تثبیت آنها و جلوگیری از جابجایی غیرمطلوب آنها وجود دارد.

    یکی از متریال‌های صنعت ساختمان‌سازی مدرن که امروزه نام آن پر آوازه شده است، بلوک هبلکس نام دارد. این بلوک از عناصری مانند سیلیس، آهک، سیمان و آلومینیوم ساخته می‌شود و خاصیت میخ‌پذیری دارد. برای اتصال این بلوک‌ها به همدیگر از بست‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ بست‌های رادیکالی، بست تخت، بست کرکره‌ای و بست ال از جمله این بست‌ها است.

    بست‌های تخت که از جنس فولاد هستند، برای اتصال بلوک‌های هبلکس که در دیوارچینی در یک ردیف قرار دارند، استفاده می‌شوند. بر اساس آیین‌نامه 2800 ایمنی ساختمان‌ها، جنس بست باید از نوع فولاد گالوانیزه باکیفیت باشد. قرارگیری این بست‌ها به این صورت است که یک بست برای دو ردیف از دیوارهای بیرونی و سه ردیف از دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع در هر متربع از دیوار به حدود سه عدد از بست‌های تخت نیاز است.

    بست‌های تخت علاوه بر اینکه باعث استحکام اتصلات بلوک‌های هبلکس در دیوارچینی می‌شوند، از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گردند. این بست‌ها با افزایش ایمنی ساختمان‌ها، قدرت و استحکام آنها را در برابر زلزله افزایش می‌دهند و خسارت‌های ناشی از این حوادث را به حداقل می‌رسانند. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی انواع بست و بلوک هبلکس بپردازیم، بنابراین خواندن این مطلب را از دست ندهید.

    بلوک هبلکس چیست وچه انواع بست در آنها چیست ؟

    بلوک هبلکس یا ACC نوعی بتن متخلل است که بعد از گذراندن مراحلی، به شکل Heblex در بازار به فروش می‌رسد. بتن ACC به معنای بتن هوادهی شده در فشار و دمای معین است. در ابتدا سیمان و آهک با هم ترکیب شده و بتن آماده می‌گردد؛ سپس بتن آماده شده را به شکل بلوک قالب می‌زنند. در دیوارچینی این بلوک‌ها روی هم قرار می‌گیرند و دیوار هبلکس را می‌سازند.

    بلوک‌های هبلکس به دلیل تنوع و کارایی بالایی که دارند، می‌توان در دیوارچینی‌های داخلی و بیرونی از آنها استفاده کرد. وزن سبک، عایق بودن، مقاومت و استحکام از مهم‌ترین مزیت‌های بلوک‌های هبلکس است. اما این بلوک‌ها توسط بست‌ تخت به هم می‌چسبند و دیوار را می‌سازند. در ادامه با انواع بست آشنا خواهیم شد.

    • بست ثابت (بست تخت یا خطی)

    یکی از بست‌های ساده که در بازار وجود دارد، نوع تخت نام دارد. این بست کیفیت بالایی دارد و حتی می‌تواند به جای میلگرد بستر هم استفاده شود. این بست به دلیل اینکه به صورت ثابت در دیوارهای بیرونی و داخلی استفاده می‌شود، آن را به نام بست ثابت نیز می‌شناسند. بست‌های ثابت عملکرد بسیار خوبی دارند و ایمنی دیوارها را افزایش می‌دهند، زیرا فشار وارده به دیوار را به صورت یکسان در همه جهات پخش می‌کنند.

    بست خطی

    بست‌های تخت شبیه به یک ورق فولادی با ضخامت مناسب هستند، لبه‌های صافی دارند و در آنها فرورفتگی دیده نمی‌شود. البته برخی از نمونه‌های این بست، دندانه‌دار است و یا نمونه دیگر، در لبه‌های کناری خود فرورفتگی‌هایی دارد. در دو طرف بست، متناسب با مدل بست‌های تخت، تعدادی سوراخ وجود دارد که از آنها برای میخ‌کاری و اتصال پیچ‌ها به بلوک‌های هبلکس استفاده می‌شود. معمولا تعداد این سوراخ‌ها بین 4 تا 8 عدد است که به کمک آنها می‌توان ایمنی دیوارها را تضمین کرد.

    • بست رادیکالی

    بست رادیکالی یک قطعه‌ی فلزی است که برای اتصال دیوارها به هم و یا اتصال دیوارها به سازه که به صورت مفصلی و در فاصله مجاز باشند، استفاده می‌گردد. این بست‌ها در فاصله 3 سانتی‌متری از دیوارها و سازه، اتصالی نرم ایجاد می‌کنند که باعث تخریب دیوار هم نمی‌شوند. این فاصله سبب می‌شود که بار و فشار وارد شده به دیوار به ستون‌ها و تیر‌های ساختمان منتقل شود.

    بست رادیکالی

    این بست ارتجاعی مانند بست تخت، نام دیگری نیز دارد که به بست اتصال و بست U شکل نیز معروف است. این بست به عنوان جایگزین قلاب و هوک در دیوارهایی که ملات بستر نازکی دارند، استفاده می‌شود. فاصله داخلی بست‌های رادیکالی اهمیت بالایی دارد، زیرا این بست‌ها باید فاصله‌ای به اندازه یک درصد ارتفاع کف تا کف را بین دیوار و ستون‌ها یا تیرهای سازه برقرار کنند. در این نوع بست‌ها نباید از اتصالات کوبشی مانند میخ استفاده کرد، زیرا باعث آسیب رسیدن به ستون‌ها و تیرها می‌شود. در عوض در سازه‌های بتنی به کمک پیچ و رول پلاک و در سازه‌های فلزی به کمک جوشکاری، عناصر سازه و ساختمان را به هم متصل می‌کنند.

    • بست ال شکل

    بعد از اینکه دیوارچینی به اتمام رسید، نوبت به اتصال دیوارها به ستون‌ها و تیرها می‌رسد. یکی از ابزارهای لازم در اتصال عناصر ساختمان، بست ال است. در ویرایش‌های قدیم آیین نامه ایمنی ساختمان، از بست ال به عنوان قطعه اتصالی دو دیوار یاد شده بود؛ اما در ویرایش جدید آن بیان شده است که از بست‌های رادیکالی برای اتصال دو دیوار استفاده می‌شود. در این ویرایش، بست ال در اتصال دیوارها به نما کاربرد دارد. از آنجا که  از این بست‌ها در اتصال نمای تر به بلوک‌ها استفاده می‌شود، نام دیگر این بست را بست انتظار گذاشته‌اند. ‌

    بست L شکل

    • بست کرکره‌ای

    نوع دیگری از بست‌های هبلکس، بست‌های کرکره‌ای یا همان میخ پلاک‌ها هستند. این بست‌ها جایگزین ارزان قیمت ولی غیراستانداردی برای بست‌های ثابت به حساب می‌آیند. اجرای آنها در دیوارچینی‌ها شبیه به بست ثابت است.

    بست کرکره ای

    در واقع این بست‌ها برخلاف بست تخت، به شکل یک ورق مستطیلی موج‌دار هستند، به صورت عمودی در بین دو بلوک قرار می‌گیرند و با زدن ضربات چکش، بست‌های کرکره‌ای وارد بلوک‌ها می‌شوند. بدین صورت بلوک‌ها محکم در کنار هم قرار می‌گیرند و دیوار ساخته می‌شود. البته بست‌های کرکره‌ای در تمامی بندهای دیوار باید استفاده شوند. برای کار گذاشتن بست‌های کرکره‌ای در میان بلوک‌ها، نیازی به تخلیه میان بلوک‌ها نیست. استفاده از این بست‌ها باید با نظر مشاور پروژه و طراح سازه صورت گیرد.

    کاربرد متداول بست هبلکس کجاست؟

    برای اینکه در دیوارچینی‌ها، بلوک‌های هبلکس محکم در کنار هم قرار گیرند، ضروری است از این بست‌ها زیر نظر مشاور سازه یا طراح ساختمان استفاده شود. مطابق با پیوست ششم آیین‌نامه 2800 ایمنی ساختمان‌ها، این بست‌ها جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی، باید تماما از جنس فولاد گالوانیزه باشند و ابعاد و ضخامت آن نیز استاندارد باشد.

    تمام بلوک‌های سازه به کمک این بست‌ها به هم چسبیده و سازه‌ای یک‌پارچه را تشکیل می‌دهند که مقاومت و استحکام خوبی دارند و حتی امکان یک ترک کوچک هم در آن وجود ندارد.

    بررسی مزاياي استفاده از بست هبلکس در دیوار

    استفاده از روش‌های جدید و به‌روز برای افزایش ایمنی و مقاومت دیوارها در برابر خطرات ناشی از زلزله و سایر خطرات طبیعی، بسیار اهمیت دارد. بست‌های هبلکس مانند میلگردهای بستر، به دلیل افزایش مقاومت و ایمنی ساختمان‌ها، نیروهای افقی وارد شده به سازه را خنثی می‌کنند. بنابراین اصلی‌ترین علت بکارگیری بست‌های هبلکس در ساختمان‌ها، افزایش ایمنی سازه‌ها است. در ادامه با سایر مزایای این بست‌ها آشنا خواهیم شد.

    • جابه‌جایی بلوک‌های هبلکس را به حداقل می‌رساند

    اگر بلوک‌های هبلکس بر روی هم بلغزند و یا جابه‌جا شوند، می‌توانند خسارت‌های زیادی را به ساختمان وارد کنند. بنابراین برای اینکه از جابه‌جایی بلوک‌ها جلوگیری شود از بست‌ تخت در بین دو بلوک یک دیوار استفاده می‌کنند.

    • عملکرد بلوک‌های هبلکس را یکدست می‌سازد

    یکی از مزیت‌های مهم بست‌های تخت، یکسان‌سازی عملکرد بلوک‌های هبلکس است. وقتی بلوک‌ها به صورت یکپارچه بهم متصل شوند، در مقابل نیروها و بارهایی که به دیوار وارد می‌شوند به صورت متحد عمل کرده و تنش‌های ناشی از آنها را به حداقل می‌رسانند؛ این ویژگی مقاومت سازه را در مقابل زلزله افزایش می‌دهد.

    • می‌توان آنها را جایگزین میلگرد بستر کرد

    میلگرد بستر یکی از مصالح ساختمانی پرمصرف است که قیمت بالایی نیز دارد. از مزیت‌های خوب بست‌های تخت این است که می‌توان آن را به جای میلگرد بستر بکار برد. این ویژگی سبب می‌شود که در هزینه‌های ساخت بنا صرفه‌جویی شود و همچنین مقاومت ساختمان در برابر بلایایی مانند زلزله نیز افزایش یابد.

    • ایمنی ساختمان را در برابر زلزله افزایش می‌دهد

    از آنجا که بلوک‌های هبلکس در رده بلوک‌های سبک قرار دارد، استفاده از آنها در مناطق زلزله‌خیز به عنوان مصالح ساختمانی ایمنی سازه را افزایش می‌دهد و خسارات احتمالی را به حداقل می‌رساند. اما برای اینکه بتوان ایمنی و مقاومت ساختمان‌های ساخته شده از بلوک‌های هبلکس را افزایش داد باید از ابزارهای مقاوم و کم‌هزینه استفاده کرد که بهترین گزینه بست‌های تخت هستند.

    • قیمت مناسب

    بست‌های تخت نسبت به سایر ابزارهایی که مقاومت ساختمان را ایجاد می‌کنند، ارزان‌تر هستند. بنابراین با صرف هزینه پایین، می‌توان ایمنی ساختمان را افزایش داد.

    بست تخت یا خطی هبلکس چیست؟

    بست‌های تخت به صورت ثابت در دیوارچینی‌ها استفاده می‌شوند به همین دلیل به نام بست‌های ثابت نیز شناخته می‌شوند. این بست‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و ایمنی ساختمان را افزایش می‌دهند. بست‌ها تخت شبیه به یک قطعه مستطیلی فولادی هستند که باید ارتفاع، ضخامت و عرض استاندارد داشته باشند. بست‌ تخت هبلکس معمولا در دو طرف خود، 4 تا 8 عدد سوراخ دارند که برای اتصال محکم و ایمن آنها به بلوک‌های هبلکس استفاده می‌شوند.

    مزایای اصلی بست تخت هبلکس و انواع آن

    اگر به فروشگاه‌های بست‌ بلوک هبلکس مراجعه کرده باشید، حتما متوجه تفاوت‌های انواع بست‌های تخت شده‌اید. یک نمونه از بست‌های تخت فرورفتگی در سطح آن مشاهده نمی‌شود و لبه‌ها نیز به صورت صاف و یکدست هستند. اما نوع دیگری از این بست‌ها وجود دارد که در لبه‌های آن فرورفتگی دیده می‌شود و مدل دیگر دارای لبه‌های دندانه‌دار است.

    در بست‌های صاف نهایتا چهار سوراخ دیده می‌شود، البته سایر بست‌های تخت ممکن است تعداد سوراخ بیشتری داشته باشند تا اتصال محکم‌تری شکل دهند. مهندسان ساختمان هستند که به خوبی می‌توانند تشخیص دهند که از کدام بست در کدام قسمت از ساختمان استفاده کنند.

    قیمت تمام شده برای بست‌های تخت نسبت به سایر ابزارهایی که برای افزایش مقاومت ساختمان استفاده می‌شوند، مقرون به صرفه‌تر است. از طرفی اجرای آن به دلیل سادگی و سهولت نصب، نیاز به متخصص ندارد. این بست‌ها به علت برخورداری از ویژگی انعطاف‌پذیری و قابلیت تحمل فشار و کشش، به عنوان ابزاری مقاوم در بین بلوک‌های هبلکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بست‌ها علاوه بر ایجاد اتصال، بار و فشار را به صورت یکسان توزیع کرده و از تغییر شکل نامطلوب و ترکیدگی سازه جلوگیری می‌کنند.

    نحوه قرارگیری و اجرای بست تخت هبلکس در دیوار

    همان‌گونه که در بخش‌های قبل اشاره شد، بست‌های تخت برای اتصال دو بلوک هبلکس موجود در یک ردیف استفاده می‌شوند. این بست‌ها برای حفظ مقاومت و ماندگاری از فولاد گالوانیزه به شکل صاف و تخت ساخته می‌شوند. بست تخت در دو سمت خود دارای سوراخ‌هایی است که برای پیچ‌کاری و میخ‌کاری استفاده می‌شوند. میخ، پیچ و پرچ‌ها از این سوراخ‌ها وراد بلوک‌های هبلکس می‌شوند و آنها را در کنار هم ثابت نگه می‌دارند. این نحوه چینش سبب شده است که ایمنی ساختمان افزایش یابد.

    تفاوت بست تخت بلوک هبلکس استاندارد و معمولی

    از بست‌های تخت به دلیل مقاومت بالا، نصب آسان و قیمت مناسب در دیوارچینی‌ها استفاده می‌شود. بست‌های تخت در دو نوع استاندارد و معمولی جهت یک‌پارچه‌سازی دیوارها تولید می‌شوند.

    • بست‌های تخت معمولی بلوک هبلکس

    جنس این نوع بست‌ها از فولاد گالوانیزه است که این امر می‌تواند مقاومت دیوارهای ساخته شده از بلوک هبلکس را افزایش دهد. ارتفاع این بست‌ها 20 سانتی‌متر، عرض آنها 2/5 سانتی‌متر و ضخامت 25/1 سانتی‌متر است.

    • بست‌های تخت استاندارد بلوک هبلکس

    بدنه این بست‌ها نیز برای افزایش مقاومت از جنس فولاد گالوانیزه ساخته می‌شود. شرکت‌های مختلف این بست را در ضخامت 2 سانتی‌متر، عرض 2/5 سانتی‌متر و ارتفاع 25 سانتی‌متر تولید می‌کنند.

    همان‌گونه که از تعریف دو بست معمولی و استاندارد بر می‌آید، این دو بست در اندازه ارتفاع و ضخامت با هم متفاوت هستند. اما تفاوت اصلی این دو بست در قیمت آنها است، قیمت بست‌های تخت معمولی ارزان‌تر و مناسب‌تر از بست‌های تخت استاندارد است؛ اما بست‌های تخت استاندارد به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود قیمت بیشتری دارند. اما اگر استحکام و مقاومت ساختمان برای شما اهمیت دارد، بهتر است از بست‌های تخت استاندارد استفاده کنید.

    تفاوت بست تخت با بست کرکره ای

    بست‌های هبلکس به منظور جایگزین شدن به جای بست‌های تخت خریداری می‌شوند. برخلاف بست‌های ثابت، بست‌های کرکره‌ای نصب آسان‌تری دارند. همچنین بست‌های کرکره‌ای مانند بست تخت به صورت عمودی بین دو بلوک هبلکس فیکس می‌شوند و با ضربه چکش به آنها فشار وارد می‌کنند تا درون بلوک‌ها کوبیده شوند.

    اجرای بست کرکره ای

    در نتیجه این بلوک‌ها بدین صورت به همدیگر کلاف شده و از هم جدا نمی‌شوند. در ضمن بست‌های کرکره‌ای بر خلاف بست‌های تخت، ضخامتی به اندازه 5 تا 6 سانتی‌متر دارند و به این دلیل بلوک‌ها را به خوبی به هم کلاف می‌کنند.

    کاربرد واجرای بست رادیکالی و بست تخت چه تفاوتی دارند؟

    برای درک تفاوت بین بست‌های رادیکالی و بست‌های تخت باید دانست که بست‌های تخت برای اتصال بلوک‌های موجود در ردیف‌های دیوار استفاده می‌شوند، اما بست‌های رادیکالی برای اتصال دیوارهای بیرونی و داخلی به ستون‌ها و تیرهای ساختمان کاربرد دارند. تفاوت این دو بست در ادامه بیان خواهند شد.

    • تفاوت‌های ظاهری

    بست‌های تخت، کاملا صاف و تخت هستند، اما بست‌های رادیکالی اینگونه نیستند. بست‌های رادیکالی به شکل علامت رادیکال ریاضی ساخته می‌شوند.

    • تفاوت‌های موجود در اتصال به سازه

    همان‌طور که قبلا اشاره شد، بست‌های تخت به صورت عمودی در بین دو بلوک قرار می‌گیرند و بلوک‌های دیوار را محکم کنار هم نگه می‌دارند. اما این نوع بست را نمی‌توان مستقیما به سازه متصل کرد. در عوض بست‌های رادیکالی به صورت مستقیم، دیوارها را به سازه متصل می‌کنند و از حرکت و جابه‌جایی آنها که ممکن است باعث ریزش و خسارت گردند، ممانعت به عمل می‌آورند.

    تفاوت قیمت بست تخت با سایر بست ها

    هر کدام از این بست‌ها قیمت خاص خود را دارد. اما باید توجه داشت که عامل اصلی و تاثیرگذار در قیمت آنها، آهن (گالوانیزه، استیل و …) بکار رفته در ساخت آنها است. به طور کلی، بست‌های کرکره‌ای نسبت به  بست‌های تخت قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری دارند. اما مقایسه بست‌ تخت با بست‌های ال و رادیکالی نشان می‌دهد که دو بست رادیکالی و ال قیمت یکسانی دارند اما نسبت به بست ثابت گران‌تر هستند.

    اجرای بست تخت

    استعلام قیمت و خرید آنلاین بست تخت هبلکس

    این روزها، سوال بسیاری از مشتریان بست‌های تخت هبلکس در زمینه قیمت آنها است. اما چیزی که در زمینه قیمت بست‌های تخت هبلکس اهمیت دارد، وابستگی آنها به قیمت روز بازار فولاد است. زیرا ماده اصلی ساخت بست‌های تخت هبلکس، فولاد گالوانیزه است که تغییر قیمت در بازار فولاد به سرعت در قیمت بست‌های تخت هبلکس خود را نشان می‌دهد. اما به غیر از قیمت فولاد، عوامل دیگری نیز در قیمت بست‌های تخت هبلکس موثر است که در ادامه به آنها اشاره خواهییم کرد.

    • ضخامت بست‌ تخت هبلکس

    یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بست‌های تخت هبلکس، اندازه ضخامت آن است. هر چقدر که ضخامت این بست‌ها بیشتر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد بود.

    • اندازه ارتفاع و عرض بست‌های تخت هبلکس

    اندازه ارتفاع و عرض بست‌های تخت هبلکس، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت آنها است. هر چقدر که ارتفاع و عرض این بست‌ها بیشتر باشد، فولاد بیشتری مصرف می‌شود، در نتیجه قیمت نیز بیشتر خواهد شد. هرچند ارتفاع و عرض بست‌های تخت هبلکس استانداردهای خاص خود را دارد.

    • جنس فولاد به کار رفته در بست‌های تخت هبلکس

    بست‌های تخت هبلکس از دو نوع فولاد معمولی و گالوانیزه ساخته می‌شوند. فولاد گالوانیزه قیمت بالاتری دارد و ساخت بست‌های تخت از این نوع فولاد باعث بالا رفتن قیمت بست می‌شود. هرچند توصیه می‌شود که بست‌های تخت هبلکس از فولاد گالوانیزه باشد.

    • شرکت سازنده

    مهم است که چه شرکتی بست‌های تخت هبلکس را تولید کرده باشد. اگر شرکت تولید کننده، برند برتری داشته باشد، قیمت بست  نیز بیشتر خواهد بود.

    • عرضه و تقاضا

    یکی از عوامل موثر در قیمت بست‌ تخت هبلکس میزان عرضه و تقاضای محصول است. اگر میزان تقاضا نسبت به عرضه بست افزایش یابد، قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

    • نرخ ارز

    قیمت این محصول به نرخ دلار و ارز نیز وابسته است، هر چه این نرخ بالاتر رود، قیمت بست نیز بیشتر می‌شود. از آنجا که خرید مصالح ساختمانی با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است مهندسان و مدیران پروژه به مراکز فروش و افرادی که در قبال تعهدات کاری خود مسئولانه عمل می‌کنند، مراجعه نمایند. برای خرید آنلاین نیز می‌توانند به سایت‌های فروش معتبر در زمینه فروش بست‌های هبلکس مراجعه کنند و ضمن بهره‌گیری از مشاوره رایگان، محصولات با کیفیت مورد نیاز خود را تهیه نمایند. زیرا این افراد و فروشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا مشتریان خود را از دست ندهند و با ارائه محصولات باکیفیت نام و برند خود را در ذهن مردم به خوبی ماندگار سازند.

    کلام آخر و نتیجه‌گیری

    امروزه برای افزایش ایمنی و مقاومت ساختمان‌ها، از ابزارها و تجهیزاتی مختلفی استفاده می‌شود که بست‌‌های تخت هبلکس، نمونه‌ای از این ابزارها است. بست‌های تخت در دو مدل استاندارد و معمولی که در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند، ‌در بازار به فروش می‌رسند. از این بست‌ها برای اتصال بلوک‌های هم‌ردیف در یک دیوار استفاده می‌شود. بست‌های تخت، بلوک‌های هبلکس را محکم در کنار هم نگه می‌دارند و از تکان خوردن و جابه‌جایی آنها جلوگیری می‌کنند و این‌گونه باعث افزایش ایمنی و مقاومت ساختمان می‌شوند.

    قیمت این محصول به عوامل مختلفی مانند جنس فولاد، قیمت فولاد و ابعاد آن بستگی دارد. از مزیت‌های این بست‌ می‌توان به عواملی مانند نصب سریع و آسان، قیمت مناسب و طول عمر بالای آن اشاره کرد. اگر قصد خرید بست تخت را دارید بهتر است بست‌های باکیفیت را از مراکز معتبر که نسبت به کار خود متعهد هستند، تهیه نمایید.

    5/5 - (1 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    مقالات مرتبط


    پرسش و پاسخ


    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *