خانه   /   مقالات   /   
  • چرا امروزه فروش وال‌مش افزایش چشمگیری پیدا کرده است؟
  • چرا امروزه فروش وال‌مش افزایش چشمگیری پیدا کرده است؟

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 13 دقیقه
    • 0 نظر
    • شناسه مقاله: 862
    چرا امروزه فروش وال‌مش افزایش چشمگیری پیدا کرده است؟

    وال‌مش، سیستمی است که به عنوان جایگزین وال‌پست سنتی در محافظت از ساختمان‌ها در برابر لرزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تشکیل شبکه از مش فایبرگلاس، پلاستر معدنی و چسب اپوکسی، وال‌مش نقش حائز اهمیتی در جلوگیری از خطر لنگر زلزله دارد. این سیستم، به دلیل مزایایش، اخیراً به جای وال‌پست سنتی جایگزین شده است. عواملی نظیر کاهش هزینه پروژه، امکان استفاده در ساختمان‌های بدون وال‌پست، و حذف مواردی همچون میلگرد بستر و وادارهای قائم و افقی، از مزایای استفاده از وال‌مش است. شرکت وال پست مش، به عنوان تامین کننده و مشاور در فروش وال‌مش، مراحل از دریافت مدارک تا اجرا را پیگیری می‌کند. این شرکت با ارائه مشاوره‌های تخصصی و آمادگی در طراحی و اجرای وال‌مش، این روش نوین را به عنوان گزینه‌ای اقتصادی و ایمن برای مهار دیوارهای غیر سازه‌ای معرفی می‌کند.

    سال هاست که در راستای مهار لرزه ای اجزای غیر سازه ای ساختمان ها از روش های نوین و کاربردی استفاده می شود. در حال حاضر، به روزترین سیستم موجود برای این منظور، وال‌مش است. وال‌مش یا شبکه الیاف، از مش فایبرگلاس، پلاستر معدنی، چسب اپوکسی و پروفیل های استاندارد تشکیل شده است. این سیستم روی سطح دیوار قرار می‌گیرد و از طریق آن، دیوار را در برابر لنگر ناشی از زلزله محافظت می‌کند. این سیستم به دلیل مزایای بسیار خود، اخیرا جایگزین وال پست سنتی شده است. در ادامه بیش تر با سیستم و فروش وال‌مش و دلایل موفقیت روزافزون آن آشنا خواهید شد.

    دلایل فروش وال‌مش به عنوان جایگزین وال پست چیست؟

    از آن جا که دیوار، یک عنصر غیر سازه ای است، احتمال از هم پاشیدگی آن در شرایط مواجهه با زلزله و موارد مشابه وجود دارد. تا امروز به منظور جلوگیری از این اتفاق و حفظ استحکام دیوارها از وال پست استفاده می شد و به این شکل، میان دیوارهای مورد نظر و سازه، اتصالی تشکیل می شد که به مهار دیوارها در مقابل نیروهای حاصل از زلزله کمک می کرد. سیستم وال پست، متشکل از نبشی بوده و در نقش یک پشتیبان افقی یا عمودی در ساختار دیوار قرار می گیرد. طراحی و اجرای وال پست به گونه‌ای است که توانایی توزیع نیروی وارد شده به دیوارها را داشته باشد. همچنین نیرو‌ها را به صورت مستقیم به ستون‌ها منتقل می‌کند. این عملکرد، مانع روبرویی دیوارها با خطر ریزش می گردد.
    اجرای وال پست با رعایت اصول و ضوابط موجود، به طور طبیعی مفید و کاربردی است. اما اخیراً، وجود یک نقطه ضعف باعث شده که این سیستم جای خود را به یک سیستم نوین تحت عنوان وال‌مش بدهد. در وال پست سنتی از وادار استفاده می شود و این وادارها به نقاط حساس سازه متصل می گردند. به این نقاط حساس، ناحیه حفاظت شده تیر گفته می شود. اتصال مذکور موجب ایجاد مشکل در این ناحیه شده است. به همین دلیل، از دید آیین‌نامه 2800 قابل قبول نیست و غیرمجاز تلقی می‌شود. به عبارت دیگر،آیین نامه ایجاد اتصالات در ناحیه محافظت شده تایید نمی‌کند.

    نوار وال مش 

    موارد مهم در جایگزینی وال پست توسط وال‌مش :

    • کاهش 30 تا 50 درصدی هزینه پروژه
    •  امکان استفاده در ساختمان های بدون وال پست
    •  بهره مندی از تاییدیه سازمان نظام مهندسی و آیین نامه 2800
    • حذف میلگرد بستر
    • حذف وادارهای قائم و افقی
    •  سهولت اجرا و کاهش زمان پروژه

    در ادامه به شرح هر یک از دلایل فوق می‌پردازیم.

    فروش وال‌مش با تاییدیه نظام مهندسی

    ضوابطی که برای کنترل لرزش‌های ساختمانی در هنگام زلزله تدوین شده‌اند، اهمیت زیادی دارند؛ این ضوابط شامل برنامه‌ها و تبصره‌های گوناگونی هستند که همه حوزه‌های ساخت و ساز باید به آن‌ها توجه کنند. ضرورت تبعیت از این ضوابط در راستای تامین استحکام ساختمان ها از لحاظ لرزه ای کاملا مشخص است. سازمان نظام مهندسی، به دلیل فواید بیشتر نسبت به وال پست سنتی و رفع نقاط ضعف، سیستم وال‌مش را به عنوان یکی از روش‌های موثر مهار لرزه‌ای معرفی کرده است. این سیستم برای اجزای غیرسازه‌ای مناسب است.

    سازمان ناظم مهندسی این سیستم را به عنوان جایگزین مناسب وال پست معرفی کرده و استفاده از آن را نسبت به سیستم سنتی در اولویت قرار می دهد. بنابراین، شما پیمانکاران عزیر می توانید با اطمینان کامل از مورد تایید بودن وال‌مش توسط سازمان نظام مهندسی به راحتی در ساختمان از این سیستم به عنوان جایگزین وال پست سنتی و مرسوم استفاده به عمل آورید.

    قیمت فروش وال‌مش و عوامل موثر بر آن

    عوامل متعددی روی قیمت فروش وال‌مش تاثیرگذار هستند و هر یک از این عواملف خود فاکتورهای مجزایی دارند. به طور کلی، تعیین قیمت فروش وال‌مش کار ساده ای نیست. بهتر است در این راستا از کارشناسان حرفه ای کمک گرفته شود. هزینه تهیه و اجرای وال‌مش به پارامترهای موثر و مرتبط با مصالح مورد نیاز این سیستم مرتبط است. نظر کارشناسانه برای بررسی این پارامترها لازم است. در کل، مصالح استفاده شده در سیستم وال‌مش به عنوان عوامل تأثیرگذار در قیمت این سیستم مد نظر قرار می‌گیرند و عبارتند از:

    فروش توری وال‌مش به همراه آزمون مقاومت به قلیا

    به اطلاع می‌رساند طبق ضوابط مراجع ذی‌ربط، در صورت استفاده از مش فایبرگلاس AR در ساختار سیستم وال‌مش، آزمون مقاومت به قلیا باید اجرا گردد. چون مقاومت قلیایی مش فایبرگلاس یکی از ویژگی‌های مهم این محصول است. برای اجرای صحیح این سیستم، اندازه‌گیری و ارزیابی این ویژگی بر اساس استانداردهای شناخته شده ضروری است. تا امروز، استاندارد خاصی در رابطه با محصولات وال‌مش تعیین نشده؛ اما استانداردهای مشابه دیگری وجود دارد که با خصوصیات وال‌مش تناسب داشته و ضوابط فنی مشترکی ارایه می کنند. از جمله این استانداردها می توان به استاندارد ملی ایران 11056 اشاره نمود.
    استاندارد 11056 به خصوصیات سامانه های مرکب عایق حرارتی بیرونی می پردازد که ETICS نام دارد. این بخش از سامانه از پلاستر سیمانی تقویت شده با مش الیاف شیشه ساخته شده است. این بخش درست در نقطه اشتراک با سیستم وال‌مش قرار دارد. بر این اساس، استناد به بند 5-6 استاندارد مذکور می تواند در راستای سنجش مقاومت قلیایی مش فایبرگلاس مفید واقع شود:
    پس از قرار گرفتن در محیط قلیایی، مقاومت کششی مش فایبرگلاس باید بیشتر از 50 درصد مقاومت کششی آن قبل از این مرحله باشد. بنا به استاندارد ملی ایران 11061 که با عنوان “تعیین خواص مکانیکی شبکه های الیاف شیشه در نقش تقویت کننده سامانه ETICS” شناخته می‌شود، مشخص شده است که این استاندارد به عنوان راهنمای انجام آزمون مقاومت به قلیا برای مش فایبرگلاس عنوان شده و جزئیات روش آزمون مش را تبیین کرده است. ضوابط مذکور در این استاندارد، برگرفته از استاندارد BS EN 13496 هستند.

    انجام آزمون

    با توجه به استاندارد مذکور، برای انجام آزمون مقاومت به قلیا روی مش فایبرگلاس، باید یک محلول قلیایی ایجاد نمود. به منظور ایجاد این محلول، آب دی یونیزه با میزان مشخصی سدیم هیدروکسید، پتاسیم هیدروکسید و کلسیم هیدروکسید ترکیب می شود. سپس مش مورد نظر را طی 24 ساعت در محلول قلیایی ایجاد شده (در دمای معادل 60 درجه سانتی گراد) قرار می‌دهیم. بعد از سپری شدن زمان مورد نیاز، مش را از محلول خارج و توسط آب می‌شوییم. به این شکل، PH آن به زیر 9 خواهد رسید. در مرحله بعد، نمونه را به مدت یک ساعت داخل محلول هیدروکلریک اسید نگهداری و مجددا توسط آب می‌شوییم. بعد از این کار، PH نمونه چیزی بین 6 تا 8 خواهد بود. سپس، نمونه برای خشک شدن به مدت یک ساعت در دمای 60 درجه و 24 ساعت هم در دمای محیط قرار می گیرد.
    با انجام مراحل بالا، نمونه برای تست توسط دستگاه کشش آماده می‌شود. با قرارگیری نمونه در دستگاه، مقاومت کششی آن مشخص می شود. همان طور که پیش تر گفته شد، این مقاومت باید بعد از قرار گرفتن در محیط قلیایی، بیش تر از 50 درصد مقاومت اولیه مش باشد. این روش تست قلیایی شتاب نامیده می‌شود. گاهی هم به عنوان آزمون قلیایی 24 ساعته شناخته می‌شود. فروش توری مش باید حتما به طور استاندارد و همراه با آزمون مقاومت به قلیا صورت گیرد.
    دیوار متقاطع وال مش

     

    پروسه فروش وال‌مش در شرکت وال پست مش چگونه است؟

    فروش وال‌مش توسط شرکت وال پست مش شامل مراحل زیر است:

    • دریافت مدارک (پلان های معماری و سازه) از کارفرما جهت بررسی: طی این مرحله، مدارک مورد نیاز توسط کارفرما تهیه و به شرکت ارایه می شود تا کارشناسان آن را مورد بررسی فنی و تخصصی قرار دهند. محاسبات لازم، با توجه به مدارک ارایه شده و شرایط موجود انجام می شود.
    • تشکیل جلسه و امضای قرارداد: پس از پیگیری و بررسی دقیق مدارک و اطلاعات مربوط، یک جلسه بین شرکت و کارفرما برگزار می‌شود. در این جلسه، دو طرف قراردادی برای طراحی و اجرای وال‌مش، امضا می‌کنند.
    • طراحی: تیم کارشناسان شرکت وال‌مش، با در نظر گرفتن شرایط پروژه، طراحی مدل مش را انجام می‌دهند. سپس نقشه جانمایی همراه با تمام جزییات اجرایی توسط آن‌ها ارائه می‌شود.
    • تامین مصالح:  شرکت، با توجه به نیازهای لازم برای اجرای وال‌مش (شامل توری، پلاستر، پروفیل، و چسب اپوکسی)، یک لیست کامل از تمام مواد مورد نیاز تهیه می‌کند، همچنین مقدار هر مورد را نیز مشخص می‌کند تا بتوان آن‌ها را تأمین کرد.
    • اجرا: آخرین مرحله، اجرای وال‌مش است. پس از تهیه مصالح، تیم اجرایی مسئولیت نصب دیوارهای مش را برعهده می‌گیرد. با توجه به مدارک فنی ارائه شده و جزئیات مشخص، تیم اجرایی برنامه‌ریزی موردنیاز را برای نصب این سیستم انجام می‌دهد همچنین اجرا را با رعایت استانداردهای مربوط به پایان می‌رسانند.

    چرا امروزه فروش وال‌مش افزایش چشمگیری پیدا کرده است؟

    افزایش روزافزون فروش وال‌مش به جای سیستم وال پست سنتی بی دلیل نیست. به عبرات دیگر، روش های نوین تنها در صورتی می توانند جایگزین روش های قبلی شوند که مزایای قابل توجهی جهت عرضه داشته باشند. این مزایا در رابطه با وال‌مش به شرح زیرند:

    کاهش 30 تا 50 درصدی هزینه پروژه

    استفاده از سیستم وال‌مش به منظور مهار دیوارهای غیر سازه ای موجود در ساختمان، در مقایسه با وال پست سنتی بسیار مقرون به صرفه است. وال‌مش را اقتصادی می دانیم، چرا که نه تنها از نظر قیمت مصالح مورد نیاز برای اجزا ارزان تر تمام می شود، بلکه در زمان اجرا نیز هزینه کم تری خواهد داشت. اجرای این سیستم نسبت به سیستم سنتی ساده تر و توسط کارگران ساده امکان پذیر است. مقایسه هزینه های اجرا بین دو سیستم وال پست و وال‌مش به طور واضح نشان می دهد که استفاده از وال‌مش قادر است هزینه های پروژه را چیزی حدود 30 تا 50 درصد کاهش دهد.

    امکان استفاده در ساختمان های بدون وال پست

    آیا می توان از وال پست برای مهار لرزه ای دیوارهای غیر سازه ای در ساختمان های به اتمام رسیده (فاقد وال پست) کمک گرفت؟ خیر. نصب این سیستم در دیوارها، در صورتی که ساختمان بدون وال پست ساخته شده باشد، زمینه‌ای ساده ندارد. انجام این کار به نسبت غیر ممکن است. در واقع، برای این کار باید تخریب زیادی صورت گیرد که غیر منطقی است.
    آیا امکان استفاده از وال‌مش جهت این کار وجود دارد؟ بله. وال‌مش قادر است در ساختمان های فاقد وال پست، بدون نیاز به تخریب زیاد، مهارسازی دیوارها را امکان پذیر سازد. دیوارهای بدون وال پست، بعد از اجرای وال‌مش در مقابل نیروهای لرزه ای مقاوم خواهند بود.

    بهره مندی از تاییدیه سازمان نظام مهندسی و آیین نامه 2800

    وال‌مش به عنوان سیستم جایگزین وال پست سنتی، توسط نهادهای مربوط، از جمله سازمان نظام مهندسی مورد تایید است. این سیستم در ضوابط و نشریات متعددی چون آیین نامه 2800 (پیوست شش)، نشریه 819، نشریه 714 و غیره پیشنهاد شده است. همچنین ضوابطی در رابطه با استفاده از آن تعیین شده است. از دید منابع مذکور، به کارگیری وال‌مش در انواع ساختمان با اهمیت متوسط تا خیلی زیاد قابل قبول است و محدودیتی ندارد. بنابراین می توان با اطمینان کامل از مورد تایید بودن این سیستم، به منظور کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت مهارسازی در مقایسه با وال پست سنتی کمک گرفت و ساختمان را در برابر زمین-لرزه ایمن ساخت.

    حذف میلگرد بستر

    وال پست فلزی با کمک میلگرد بستر اجرا می شود که به عنوان جزء تقویت کننده دیوار در امتداد افقی کاربرد دارد. حضور این عنصر در وال پست سنتی امری اساسی است. افزایش وزن ساختمان منجر به چالش‌های زلزله‌ای می‌شود. این ساختمان، با وجود استفاده از روش‌های کنترل لرزه‌ها، آسیب‌پذیری خود را در برابر زلزله افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، نصب میلگرد بستری پیچیدگی دارد و زمان پروژه را افزایش می‌دهد. وال‌مش به عنوان سیستمی که فاقد میلگرد بستر است، هزینه های مربوطه را نداشته و طی مدت زمان کم تری نیز قابل اجراست. از این رو، اجرای وال‌مش بسیار اقتصادی تر از وال پست است و در عین حال، مهار لرزه ای دیوارهیا غیر سازه ای را نیز با کیفیت به مراتب بیش تری انجام می دهد.

    دیوار وال مش

    حذف وادارهای قائم و افقی

    وال پست دارای وادارهای قائم و افقی است و از این عناصر به منظور مهار لرزه ای دیوار استفاده می کند. در وال‌مش اما خمش دیوار از نوع یک طرفه در نظر می‌گیریم و مهار لرزه ای با این فرض صورت می گیرد. بنابراین، تحمل نیروها به وسیله نوارهای عمودی از مش الیاف صورت می گیرد. این نوارها در واقع جایگزین وادارهای مذکور در وال پست سنتی هستند و نسبت به آن ها وزن بسیار کم تری دارند. نصب وادارها در وال پست سنتی زمان بر و چالش برانگیز است؛ اما نصب نوارهای وال‌مش به آسانی صورت می گیرد و زمان اجرای این سیستم را کوتاه می سازد. لازم به ذکر است که با حذف وادارها، هزینه پروژه را نیز کاهش می دهد.

    سهولت اجرا و کاهش زمان پروژه

    وال‌مش به سادگی و با سرعت اجرا می شود و این یکی از مهم ترین دلایل برتری آن نسبت به وال پست سنتی است. جزییات مربوط به اجرای این سیستم، درست برعکس وال پست بسیار ساده بوده و مدت زمان اجرای آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. نکته دیگر این است که وال‌مش به هنگام اجرا فضای کارگاه را اشغال نمی کند و از این رو باز هم نسبت به وال پست برتری دارد؛ چرا که عدم اشغال فضای کارگاه، سبب جلوگیری از ایجاد اختلال در سایر عملیات جاری می گردد و به همزمانی اجرای عملیات کمک می کند که خود به کاهش هزینه منجر می شود.

    سفارش وال‌مش از شرکت وال پست مش

    شرکت وال پست مش ، به عنوان پیشتاز فروش وال‌مش در ایران، با رعایت الزامات فنی و اجرایی، طراحی و اجرای این سیستم نوین مهارسازی را انجام می‌دهد. این مجموعه با تضمین کیفیت مطلوب محصولات خود، اقدام به پذیرش انواع سفارشات در حیطه وال‌مش و موارد مربوطه می کند و با دانش لازم در حیطه انواع روش های مهار یا تقویت دیوارهای غیر باربر و شناخت عملکرد هر یک از روش ها، وال‌مش را به عنوان گزینه ای اقتصادی و مناسب جهت مهار لرزه ای این دیوارها معرفی می کند.

    وال پست مش با طراحی و تامین محصولات وال‌مش با استانداردهای لازم، در صدد آشنایی کارفرمایان و سایر دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز با این روش نوین بوده و همواره کوشش دارد، راهکارهای جدید را جایگزین روش های سخت و پر هزینه قبلی نماید تا فراهم نمودن ایمنی را به طور اقتصادی و با کیفیت بالا امکان پذیر سازد.شما می توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی مهار دیوارهای غیر سازه ای در برابر زلزله، از طریق تماس، پیام یا ایمیل با کارشناسان وال پست مش ارتباط برقرار کنید و جهت طراحی و اجرای این سیستم یا تامین محصولات مورد نیاز خود به وبسایت ما مراجعه فرمایید.

    جمع بندی

    وال‌مش، یک راهکار نوین برای مهار لرزه ای دیوارهای غیر باربر و گزینه ای مناسب برای جایگزین کردن سیستم وال پست سنتی با اجرای پر هزینه و دشوار است. عملکردی که وال‌مش دارد، ارتقای ماهیت مکانیکی و فیزیکی دیوارهای پیرامونی و داخلی بنا و مصون نگه داشتن دیوارها در مقابل نیروهای لرزه ای حاصل از زلزله یا موارد دیگر است. استفاده از سیستم وال‌مش در تجهیز دیوار به مقاومت آن در برابر ترک خوردگی کمک نموده و نه تنها ایمنی آن را تامین کرده؛ بلکه بستری مناسب جهت ایجاد پوشش نهایی دیوار نیز فراهم می سازد. با کمک این سیستم می توانید کلیه دیوارهای غیر باربر ساختمان مورد نظرتان را تقویت کنید.

    وال‌مش خصوصیت‌ها و مزایای منحصربه‌فردی دارد. نهادهایی مانند سازمان نظام مهندسی، آن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی وال‌های پست سنتی تأیید و تأکید کرده‌اند. به کارگیری این سیستم، بدون ایجاد محدودیت، پیشنهاد تمام ضوابط و نشریات مربوطه، مثل آیین نامه 2800 است.

    5/5 - (6 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    پرسش و پاسخ


    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *