خانه   /   مقالات   /   
  • اجرا و نمایندگی وال مش در اردبیل
  • اجرا و نمایندگی وال مش در اردبیل

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 10 دقیقه
    • 0 نظر
    • شناسه مقاله: 311
    اجرا و نمایندگی وال مش در اردبیل

    وال مش یکی از انواع وال پست است که برای اجرای آن از ترکیب مش فایبرگلاس و پلاستر به همراه چسب اپوکسی و نبشی  استفاده می شود و راهکار جدید برای مهار لرزه‌ ای دیوارهای غیرسازه ای در ساختمان ها است. پیمانکاران و مجریان انواع وال پست ساختمان در شهر اردبیل، برای اجرای وال مش در اردبیل می توانند با در نظر گرفتن مزایای این روش و برآورد هزینه های آن، برای دریافت نمایندگی اجرای وال مش در پروژه های خود به صفحه راهنمای دریافت نمایندگی وال مش مراجعه کرده و یا با شرکت وال پست مش تماس بگیرند.

    فرایند ساختمان سازی، از دیرباز تا به امروز با چالش های مختلفی روبرو بوده است که یکی از مهم ترین آنها، مهار دیوارهای غیر سازه ای است. برای مهار دیوارهای غیر سازه ای از روش های متعددی استفاده می شود که یکی از آنها، اجرای وال پست دیوار است. درواقع وال پست فلزی، یک نوع نگهدارنده دیوار است که در کارگاه ها با استفاده از نبشی و قوطی های مختلفی تولید می شود. وال پست طول های متنوعی داشته و در برخی از موارد با نام وادار نیز شناخته می شود و یک نوع نگهدارنده غیرسازه ای است که استفاده از آن موجب می شود تا دیوار بتواند نیروهایی را که ناشی از وزن به آن وارد می‌شود؛ مهار کند. ما در این مقاله بررسی اجرای وال مش در اردبیل می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

    وال مش چیست؟

    در حال حاضر، استفاده از روش‌های قدیمی در صنعت ساختمان به اتمام رسیده است. این امر به دلیل هزینه بالای مصالح و نیروی انسانی، که نیازمندی‌های این روش‌ها هستند، و همچنین تأثیرات منفی بر سرعت اجرای پروژه‌ها. از وال پست‌های سنتی به عنوان روشی برای تقویت سازه‌ها سال‌ها استفاده شده است. با این حال، بررسی‌ها، به ویژه در زلزله‌های اخیر، نشان می‌دهد که این وال‌پست‌ها به دلیل محدودیت‌های خود قادر به ایجاد استحکام مورد نیاز در ساختمان‌ها نمی‌باشند. به همین دلیل، مهندسان امروزی به سمت استفاده از وال مش متمایل شده‌اند.

    وال مش یکی از انواع وال پست است که برای اجرای آن از ترکیب مش فایبرگلاس و پلاستر به همراه چسب اپوکسی و نبشی  استفاده می شود و راهکار جدید برای مهار لرزه‌ ای دیوارهای غیرسازه ای در ساختمان ها است. در این روش نوارهای مش فایبرگلس بر روی دیوار قرار گرفته و یک پلاستر معدنی نیز بر روی آن اجرا می شود. این ترکیب یک کامپوزیت سیمانی قدرتمند ایجاد می کند که با استفاده از آن دیوار در برابر نیروی برون صفحه زلزله مقاوم می شود. وال مش به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد به احتمال زیاد جایگزین وال پست های فلزی و مرسوم خواهد بود.

    آیا وال مش دیوار مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل است؟

    همانطور که اشاره کردیم، وال مش به عنوان یک روش جدید اجرای وال پست است که مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان در اردبیل و دیگر شهرها است. به همین دلیل هم تمام ناظران و مهندسین ساختمان سازی می توانند از وال مش برای مقاوم کردن دیوارها استفاده کنند و این کار مشکلی در فرایند صدور پروانه برای آنها به وجود نخواهد آورد.

    نمای خارجی وال مش

     

    مهار دیوار با وال مش بهترین جایگزین وال پست های مرسوم در شهر اردبیل

    اما چرا این روزها استفاده از وال مش در مقایسه با وال پست های سنتی بیشتر شده است؟ در ادامه به شرح دلایل آن می پردازیم:

    • مراحل اجرای وال پست فلزی در مقایسه با اجرای وال مش، دشوارتر می‌باشد. در وال پست سنتی، به دلیل استفاده از اجزای فلزی، استفاده از اتصالات پیچی و جوشی کار پیچیده‌تر است. اجرای وال پست بر خلاف وال مش به نیروی کار ماهر،ابزار خاص و زمان بیشتر نیاز دارد اما در وال مش، تنها با استفاده از مدفون شدن توری فایبرگلاس در یک پلاستر از جنس سیمان یا گچ به راحتی می توان آن را اجرا کرد.
    • وال پست ها در مقایسه با وال مش ها سنگین تر هستند و به همین دلیل هم در صورت استفاده از وال پست های فلزی باید توجه داشت که وزن یک سازه بیشتر خواهد شد و به دنبال آن رفتار لرزه ای سازه نیر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
    • وال مش ها از نظر اقتصادی و از نظر زمانی برای اجرا، در مقایسه با وال پست های سنتی فلزی به صرفه تر هستند زیرا اجزای نوین آنها از مصالح باکیفیت و ارزان قیمت است.
    • حمل و نقل و انبار کردن وال مش ها به مراتب از وال پست های سنتی، آسان تر است و به همین دلیل هم در زمان اجرای وال مش ها فضای زیادی از کارگاه اشغال نشده و از این لحاظ، مزاحمتی نیز ایجاد نمی شود.

    مزایای اجرای روش وال مش در شهر اردبیل چیست؟

    از مزایای اجرای روش وال مش در شهر اردبیل به موارد زیر می توان اشاره کرد:

    • حذف میلگرد بستر بهنگام دیوار چینی :

    در دیوارهای مهار شده با وال مش، مراحل دیوارچینی بدون نیاز به استفاده از میلگرد بستر، با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به روش وال پست سنتی انجام می‌شود. علاوه بر این با حذف میلگرد بستر، هزینه های نهایی پروژه نیز کاهش خواهد یافت و به نیروی کار کمتری نیز برای اجرای آن نیاز است.

    • حذف تمامی وادارهای قائم و افقی :

    از دیگر مزایای وال مش، به حذف وادارهای قائم و تیرک های افقی می توان اشاره کرد که در روش سنتی وال پست برای مهار مناسب دیوار از آن استفاده می شد. استفاده از این وادارها پیچیدگی بسیاری به همراه داشت و نیاز به سوراخ ‌کاری بتن، جوشکاری‌ های اضافی، نصب پلیت در بتن، اضافه کردن لایه ضدزنگ و غیره داشت. اما در وال مش جدید عملیات دیوارچینی با سهولت و سرعت بالاتری انجام می گیرد. از دیگر سو، با حذف وادارهای قائم و تیرک‌های افقی، بخش زیادی از هزینه‌های پروژه کاسته می‌شود.

    • کاهش هزینه مهار دیوارهای داخلی و پیرامونی :

    با استفاده از وال مش به صورت کلی هزینه اجرای پروژه کاهش پیدا می کند. در وال پست سنتی، متریال اصلی اجرا، فولاد است که قیمت بالایی داشته و در نتیجه هزینه های پروژه را نیز به مراتب بیشتر می کند؛ علاوه بر این، هزینه حمل و نقل و نگهداری اجزا وال پست بسیار بیشتر از وال مش است. به همین دلیل نیز بسیاری از پیمانکاران ترجیح می دهند تا برای مهار دیوارهای سازه به سراغ استفاده از سیستم وال مش بروند. همچنین هزینه مواد اولیه وال مش به شدت کمتر است و دیگر مراحل اجرای آن نیز پایین تر برآورد می شود.

    • افزایش سرعت اجرای ساختمان :

    سرعت اجرای کار، یکی از مهم ترین فاکتورها در هر پروژه ساخت و سازی است؛ به همین جهت نیز هر چقدر سرعت اجرای یک پروژه بیشتر شود در زمان کمتری نیز تمام خواهد شد و سود حاصل از کار بیشتر خواهد بود. بنابراین، پیمانکاران به دنبال راه‌حلی جهت افزایش سرعت اجرا هستند و انتخاب وال مش به عنوان گزینه مناسب به نظر می‌رسد. این روش با سرعت بسیار زیادی قابل اجرا است، به طوری که فقط نیاز به تهیه یک سطح یکنواخت دیوار دارید و سپس لایه موقتی از مش فایبر گلاس را بر روی آن نصب می‌کنید.

    نحوه اتصال وال مش در کف

    در ابتدا، لایه اول پلاستر بر روی سطح مش کشیده می‌شود و سپس نبشی‌ها نصب می‌شوند. در آخر نیز لایه دوم پلاستر تمام سطح دیوار را می پوشاند. همه این فرایند به زمان کوتاهی نیاز دارد. جوشکاری های متعدد و نصب انواع وادارها، در وال پست فلزی زمان زیادی را از اجرای پروژه به خود اختصاص می داد که با استفاده از وال در کمترین زمان اجرا خواهد شد.

    • امکان مهار دیوار در ساختمان های بدون وال پست :

    استفاده از وال مش، امکان مهار دیوارهای ساختمان را بدون پیچیدگی خاصی فراهم می‌کند. در استفاده از وال مش، بر خلاف روش وال پست، هیچ بار اضافی یا بار مرده‌ای به دیوار اضافه نمی‌شود.

    مراحل مهار دیوار به روش اجرای وال مش در اردبیل چگونه است؟

    برای اجرای وال مش در اردبیل و دیگر شهرها نیاز است تا مراحل زیر به صورت گام به گام و دقیق انجام گیرد:

    • تیغه چینی و دیوارچینی ساختمان :

    پیش از اجرای وال پست با استفاده از مش فایبر گلاس یا مش وال پست دیوار، نیاز است که دیوار از هر گونه آلودگی مانند روغن، گرد و غبار و غیره پاک سازی شود که این کار با استفاده از ابزار مخصوص پاک سازی صورت می گیرد. دیوار چینی در این روش بدون نیاز به وادار قائم و تیرک افقی صورت گرفه و محدودیتی در طول دیوار وجود ندارد. با توجه به این که در این روش خمش دیوار به صورت یک طرفه و در راستای قائم است نیازی به استفاده از وارد و محدود کردن طول آزاد دیوار نیست. همچنین به دلیل آن که دیوار تنها تحت خمش قائم است نیازی به مهار دیوار در راستای افقی نیز نیست. در این قسمت از انواع بلوک سیمان، آجری و هبلکسی استفاده می شود زیرا هیچ محدودیتی برای نصب توری فایبرگلاس بر روی این دیوارها وجود ندارد.

    • اجرای لایه اول پلاستر وال مش بر روی دیوار :

    دومین گام اجرای لایه اول پلاستر است. پلاستر کشی بر روی دیوار در این مرحله با نام اندود زیرین هم شناخته می شود که تاثیر بسیاری بر روی چسبندگی توری فایبر گلاس بر روی دیوار دارد. بنابراین این روش باید به صورت اصولی انجام بگیرد. اگر از مش فایبرگلاس AR استفاده می‌شود، لازم است که یک لایه پلاستر سیمانی بر روی دیوار اعمال گردد. در غیر این صورت می توان از پلاستر گچی هم استفاده کرد.

    اجرای نوار وال مش مطابق نقشه های اجرایی: نوار وال مش بر اساس نقشه های اجرایی به صورت نواری یا سراسری نصب می شود. این نوارها همان توری فایبرگلاس هستند که در عرض های مختلف بریده می شوند. برای نصب نوارهای وال مش می توان از تثبیت کننده های مختلف که مشابه میخ هستند استفاده کرد.

    • اجرای لایه دوم پلاستر وال مش بر روی دیوار :

    با استفاده از این کار پوشش بهینه و کاملی ایجاد شده و با استفاده از پلاسترهای سیمانی یا گچی این کار انجام می شود. این پلاسترها به پوشش مش فایبرگلاس کمک کرده و وضعیت آن را بهتر می کند. این کار با هدف مقاومت بیشتر مش صورت می گیرد.

    • نصب پروفیل نبشی و یا ناودانی با استفاده از چسب اپوکسی :

    این مرحله یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای اجرای وال مش انجام داد. این کار با استفاده از پروفیل های نبشی و ناودانی صورت می گیرد و برای آن که این پروفیل ها در لبه های دیوار مهار شوند نیاز است که از چسب اپوکسی استفاده شود. این چسب به خوبی می تواند لبه های دیوار در وال مش را با پروفیل های نبشی و ناودانی تثبیت کند.

    نحوه اتصال وال مش

     

    هزینه اجرای وال مش در شهر اردبیل چقدر است؟

    تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که هزینه اجرای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی و بتنی مرسوم پایین تر است؛ دلیل آن هم نوع مصالح و دستمز پایین برای اجرای این روش است. علاوه بر این باید بدانید که هزینه اجرا و قیمت فروش وال مش می تواند بر اساس عوامل بسیار متنوعی تعیین شود. واقعیت این است که هر یک از پارامترهای مرتبط با مقدار مصالح می تواند بر هزینه اجرای وال مش تأثیرگذار باشد و به افزایش یا کاهش قیمت آن منجر شود. آشنایی با این عوامل می‌تواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری بودجه خود را تعیین کنید.

    پارامترهای تاثیرگذار در هزینه اجرای وال مش در شهر اردبیل

    • دستمزد اجرای وال مش: دستمزد متفاوت نیروی کار موجب تفاوت کلی در دستمز اجرای وال مش شده است.
    • جنس نوار وال مش: نوع توری فایبر گلاس می تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت اجرای وال مش داشته باشد.
    • ابعاد چشمه نوار وال مش: به هر میزان که ابعاد چشمه نوار وال مش کوچک تر باشد قیمت خرید مش فایبرگلاس بالاتر می رود.
    • وزن نوار وال مش: به هر میزان که وزن وال مش بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.
    • نوع پلاستر وال مش: پلاستر گچی و سیمانی هر کدام قیمت متفاوتی داشته و انتخاب آنها بر روی قیمت اجرای وال مش موثر است.
    • تعداد نبشی های مورد نیاز: نبشی ها از جمله مصالح ساختمانی هستند که قیمت آنها بر اساس قیمت روز آهن و فلزات محاسبه می شود و قیمت نبشی بر روی قیمت اجرای وال مش موثر است.
    • مقدار چسب اپوکسی مورد نیاز: به هر اندازه که چسب اپوکسی مورد نیاز برای اجرای وال مش بیشتر باشد قیمت اجرای وال مش نیز بیشتر خواهد شد. چسب های اپوکسی در بازار تنوع بسیاری دارند.

    دریافت نمایندگی اجرای وال مش در اردبیل از شرکت وال پست مش

    پیمانکاران و مجریان متخصص در اجرای انواع وال پست ساختمان در شهر اردبیل، با بررسی مزایا و ارزیابی هزینه‌های این روش، می‌توانند برای اخذ نمایندگی در اجرای وال مش در پروژه‌های خود به صفحه راهنمای دریافت نمایندگی وال مش مراجعه نمایند.

    5/5 - (4 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    مقالات مرتبط


    پرسش و پاسخ


    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *