خانه   /   مقالات   /   
  • نمایندگی اجرای وال مش در ایلام
  • نمایندگی اجرای وال مش در ایلام

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 13 دقیقه
    • 2 نظر
    • شناسه مقاله: 332
    نمایندگی اجرای وال مش در ایلام

    اجرای وال مش در ایلام در کنار وال پست فلزی از روش های رایج و کاربردی در مهار دیوارهای غیر سازه ای است که می تواند امنیت ساختمان ها را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله حفظ کند. از طرف دیگر وال مش به دلیل مزایای بسیاری که نسبت به وال پست فلزی دارد، از اولویت و اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. به جرأت می توان گفت که امروزه روش وال مش بهترین جایگزین برای روش های قدیمی مهار ساختمان بوده و این روش به مرور زمان می تواند جای وال پست های فلزی را در عرصه ساختمان سازی بگیرد. دریافت نمایندگی اجرای وال مش در ایلام برای متقاضیان از مزایای بسیاری برخوردار است و دلیل اصلی آن نیز می تواند تقاضای بالای آن باشد. چرا که روش وال مش هم یک روش نوین در مقام سازی دیوارهای غیرسازه ای بوده و هم بهترین جایگزین برای روش های قدیمی و سنتی مانند وال پست فلزی به شمار می رود. راه اندازی و اداره نمایندگی وال مش بسیار آسان بوده و متقاضیان با کمک یک اکیپ ساختمان سازی نیمه حرفه ای و تبلیغات کافی می توانند پروژه های کاری بسیاری را در کمترین زمان ممکن جذب و اجرایی کنند. در آخر پیمانکاران و مجریان انواع وال پست ساختمان جهت دریافت نمایندگی اجرای وال مش می توانند به صفحه راهنمای دریافت نمایندگی ما مراجعه کرده و یا با شرکت وال پست مش تماس بگیرند.

    اجرای وال مش در ایلام در کنار وال پست فلزی از روش های رایج و کاربردی در مهار دیوارهای غیر سازه ای است که می تواند امنیت ساختمان ها را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله حفظ کند. از طرف دیگر وال مش به دلیل مزایای بسیاری که نسبت به وال پست فلزی دارد، از اولویت و اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. به جرأت می توان گفت که امروزه روش وال مش بهترین جایگزین برای روش های قدیمی مهار ساختمان بوده و این روش به مرور زمان می تواند جای وال پست های فلزی را در عرصه ساختمان سازی بگیرد.

    اجرای وال مش در دیوار پیرامونی

    از آنجایی که در روش وال مش و وال پست فلزی، دیوارها بار جانبی ناشی از نیروی خارجی را به خوبی تحمل می کنند، ساختمان ها در زمان وقوع زلزله به مراتب آسیب کمتری خواهند دید. در روش وال مش نیروی خارجی وارد شده به سازه به اسکلت اصلی ساختمان منتقل شده و یک حالت یکپارچگی برای دیوارها بوجود می آید. در روش وال مش از یک توری یا مش از نوع فایبرگلاس استفاده می شود که بر روی دیوارهای جانبی و غیر سازه ای نصب می شود. البته روش نصب آن با توجه به نقشه اجرایی می تواند به دو صورت دیواری و سراسری صورت گیرد که در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

    ضرورت اجرای وال پست ساختمان بتنی و فولادی در ایلام

    در حالت کلی هر ساختمان و سازه ای در زمان بهره برداری تحت تأثیر نیروهای مختلفی قرار می گیرد که از جمله مهمترین آنها می توان به نیروی ناشی از وزن بخش های مختلف سازه، نیروی بار زنده و نیروی ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله و طوفان اشاره کرد. لذا برای مهار این نیروها در دیوارهای غیر سازه ای لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود که اجرای وال مش در ایلام یکی از این تمهیدات خواهد بود. در حالت کلی در اثر وارد شدن نیروی خارجی به یک سازه و ایجاد ارتعاش در آن، خود سازه با تغییر شکل، ارتعاش مربوطه را دفع می کند؛ البته تا زمانی که این ارتعاش از شدت بسیار بالایی برخوردار نباشد. لازم به ذکر است که این موضوع برای دیوارهای غیر سازه ای به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

    این دیوارها به دلیل ساختار مجزایی که نسبت به سازه اصلی ساختمان دارند با کوچکترین ارتعاشی دچار خرابی می شوند. این مسئله را نیز می توان در ساختمان هایی که دچار زلزله شده اند به وضوح مشاهده کرد که اسکلت اصلی ساختمان بدون آسیب باقی مانده و در کنار آن دیوارها به طور کامل فرو ریخته اند. همین موضوع نیز باعث افزایش اهمیت استفاده از وال مش در دیوارهای غیر سازه ای می شود. در این روش دیوارها در برابر ارتعاشات با شدت متفاوت بسیار مقاوم خواهند بود و در صورت بروز زلزله خسارت های بالایی به ساختمان وارد نخواهد شد.

    آیا سیستم وال مش مورد تائید سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام است؟

    در پاسخ به این سؤال که آیا سیستم وال مش مورد تائید سازمان نظام مهندسی هست یا خیر، می توان گفت که استفاده از روش وال مش در مقام سازی ساختمان و دیوارهای غیر سازه ای با توجه به مندرجات پیوست ششم استاندارد 2800 و نشریه 819، مورد تائید سازمان نظام مهندسی ایلام بوده و سازندگان، طراحان ساختمان و مهندسان ناظر می توانند با خیالی آسوده و بدون هیچ دغدغه ای جهت اجرایی کردن آن در پروژه های ساختمانی خود اقدام نمایند. همچنین آنها با مراجعه به مشاوران فعال در این زمینه می توانند راهنمایی های لازم را نیز دریافت نمایند.

    وال مش: بهترین جایگزین وال پست فلزی و مرسوم در ایلام

    برای روشن شدن این موضوع که آیا وال مش بهترین جایگزین برای وال پست فلزی و مرسوم در ایلام است، قصد داریم در این بخش به مقایسه دو روش اجرای وال مش و وال پست فلزی در ساختمان سازی بپردازیم. اجرای وال مش برعکس وال پست فلزی نیازی به اکیپ حرفه ای ندارد و یک گروه نیمه حرفه ای نیز می توانند آن را اجرا کنند. در حالی که اجرایی کردن روش وال پست فلزی نیازمند کمک از یک اکیپ تخصصی با سابقه چندین ساله است و همین موضوع نیز باعث تسهیل استحکام سازی ساختمان در روش وال مش می شود.

    وال مش در دیوار‌های داخلی

    مورد دوم بررسی تأثیرگذاری این روش ها در افزایش وزن ساختمان و سازه است. وال مش در مقایسه با وال پست فلزی بسیار سبک بوده و مانع از ایجاد بار مرده اضافی به ساختمان می شود، در حالی که مصالح مورد استفاده در روش وال پست فلزی به دلیل ساختار مستحکمی که دارند بسیار سنگین هستند. همان طور که می دانید هر چه بار مرده ساختمان بیشتر باشد خسارت وارد شده بر آن در اثر نیروی خارجی نیز بیشتر خواهد بود.

    مورد دیگر به حمل و نقل آسان مصالح و تجهیزات روش وال مش در مقایسه با روش وال پست فلزی مربوط می شود. چرا که در روش اجرای وال مش در ایلام برعکس روش وال پست فلزی دیگر نیازی به استفاده از میلگردهای بستر، مهارها و وادارهای فلزی افقی و قائم نیست و همین امر نیز باعث تسهیل روند کاری می شود. از دیگر مواردی که روش وال مش را به بهترین جایگزین برای وال پست های فلزی تبدیل می کند می توان به بالا رفتن مقاومت دیوارها در برابر حرارت، رطوبت، ترک خوردگی و غیره اشاره کرد. لذا دیوارهایی که با روش وال مش مقام سازی می شوند در طول زمان به صورت پایدار و بدون تغییر شکل ظاهری باقی می مانند.

    تفاوت وال مش و وال پست فلزی در مصالح مصرفی

    یکی از تفاوت های روش وال مش با روش وال پست فلزی در نوع مصالح مورد استفاده در آنها بوده که در این بخش به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    مصالح مصرفی اجرای وال مش در ایلام

    در اجرای وال مش در ایلام از مصالحی چون مش فایبرگلاس، چسب اپوکسی، پلاستر گچی یا سیمانی، نبشی و غیره استفاده می شود. مش یا توری فایبر گلاس در دو مدل مش معمولی و مش مقاوم در برابر قلیا (مش AR) در دسترس است. چسب اپوکسی کار نصب و تثبیت مش بر روی نبشی و دیوار را انجام می دهد. پلاسترهای گچی و سیمانی نیز به منظور اتصال و تثبیت توری بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. کار نبشی ها و ناودانی ها نیز مهار لبه های ساختمان و کمک به استقرار و تثبیت مش وال پست دیوار است.

    مصالح مصرفی در اجرای وال پست فلزی

    از جمله مصالحی که در ساخت وال پست فلزی مورد استفاده قرار می گیرد می توان به میلگرد بستر، پروفیل نبشی، بست ارتجاعی، وادار افقی و وادار قائم اشاره کرد. میلگردهای بستر به دو صورت افقی و عمودی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و باید در برابر رطوبت مقاوم باشند. پروفیل نبشی که با عنوان پروفیل ناودانی نیز شناخته می شود به منظور مهار لبه های دیوار در وال پست فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. بست ارتجاعی با حالت ارتجاعی که دارد امکان حرکت افقی دیوار را در وال پست های فلزی فراهم می کند. وادارهای افقی و قائم همان طور که از اسم آنها پیداست در راستای افقی و قائم دیوار نصب می شوند. این وادارها از جنس فولاد و بسیار مقاوم بوده و عملکرد و مقاومت بالایی در برابر ارتعاشات ناشی از زلزله دارند.

    مهمترین مزایای اجرای وال مش در ایلام برای انواع ساختمان فولادی و بتنی

    همان طور که اشاره کردیم اجرای وال مش در ایلام از مزایای بسیاری برخوردار بوده تا جایی که می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای وال پست های فلزی و قدیمی باشد. لذا در این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی بیشتر مزایای این روش بپردازیم که به صورت زیر است:

    • حذف میلگرد بستر به هنگام تیغه چینی

    میلگردهای بستر تأثیر بسیاری بر عملکرد ساختمان ها دارند و معمولاً به روش های مختلفی در ساختمان اجرا می شوند که طبعاً با صرف هزینه هایی نیز همراه خواهند بود؛ اما در روش وال مش دیگر نیازی به استفاده از این میلگردها به هنگام تیغه چینی نیست و همین امر نیز باعث کاهش هزینه ها و بالا رفتن سرعت کار اجرایی می شود. ساختمان هایی که در طراحی آنها از روش وال مش استفاده می شود دیگر نیازی به نصب میلگرد بستر ندارند و دیوارهای غیر سازه ای آنها مقاومت کافی در برابر نیروی خارجی مانند زلزله را خواهند داشت.

    • تیغه چینی بدون نیاز به وادار قائم و افقی فلزی

    در روش وال پست فلزی تیغه چینی با کمک وادارهای قائم و افقی فلزی انجام می شود که نصب و اتصال آنها دردسرهای خودش را دارد؛ اما در روش وال مش با حذف این وادارها فرایند کاری با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

    • کاهش هزینه مهار دیوار به روش وال پست مش

    مزیت دیگر اجرای وال مش نسبت به وال پست فلزی، هزینه های پایین مهار دیوار بوده که دلیل آن نیز می تواند قیمت پایین مصالح مورد استفاده در این روش برای مهار دیوار باشد. همچنین در روش وال مش وادارها و میلگردهای بستر حذف شده اند و همین امر نیز باعث پایین آمدن هزینه ها می شود. از آنجایی که اجرای وال مش به تخصص خاصی نیاز ندارد، هزینه زیادی نیز توسط اکیپ اجرایی برای آن صرف نمی شود. پس به طور کل می توان گفت که مهار دیوار در روش وال مش در مقایسه با روش های قدیمی با کاهش هزینه 30 الی 50 درصدی همراه است که بسیار قابل توجه است.

    • افزایش سرعت تیغه چینی در اجرای وال مش در ایلام

    تیغه چینی و دیوار چینی در روش وال مش بسیار آسان و بدون دردسر بوده و نیروی کار مربوطه می تواند در کمترین زمان ممکن بیشترین حجم کاری را تحویل کارفرما بدهد. این روش باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های اجرایی می شود.

    • امکان مهار دیوار در ساختمان های بدون وال پست

    ممکن است در طراحی برخی ساختمان ها بنا بر دلایلی از وال پست استفاده نشده باشد و یا در بازسازی ساختمان ها با مشکل عدم وجود وال پست روبه رو شده باشیم. در چنین شرایطی امکان مقام سازی دیوارها با روش وال پست فلزی امکان پذیر نبوده و روش وال مش بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. در ساختمان هایی که دیوار چینی آنها از قبل انجام شده است نمی توان از وال پست فلزی استفاده کرد ولی در طرف مقابل اجرای وال مش در این دیوارها یک روش هوشمندانه خواهد بود. همچنین استفاده از وال مش یک روش کاربردی برای مقام سازی ساختمان های قدیمی خواهد بود.

    قیمت و هزینه اجرای وال مش در ایلام

    عوامل و پارامترهای مختلفی می توانند بر هزینه اجرا و قیمت وال مش در ایلام تأثیرگذار باشند که در این بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت. مورد اول نوع مصالح و محصولاتی است که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال مش فایبرگلاسی که در این روش استفاده می شود معمولاً از نوع AR-Glass بوده که در مقایسه با مدل های دیگر این مش از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. مورد دوم مقدار محصولاتی است که در روش وال مش استفاده می شود که بسته به شرایط هر چه مقدار آن بیشتر باشد هزینه اجرای آن نیز بالاتر خواهد بود. مورد دیگر در این رابطه ابعاد توری بوده که هر چه بیشتر باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

    دیوار متقاطع در سیستم وال مش

    گرماژ یا وزن توری فایبرگلاس مورد استفاده در مقاوم سازی از دیگر پارامترهایی است که بر هزینه های اجرایی این روش تأثیر می گذارد. اگر مش مورد استفاده شما گرماژ بالایی دارد به طبع از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. از دیگر عواملی که می تواند بر هزینه اجرایی وال مش تأثیرگذار باشد می توان به کیفیت چسب اپوکسی مورد استفاده در این روش و مقدار آن اشاره کرد. چسب هایی که از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند معمولاً قیمت بالاتری دارند.

    علاوه بر آن نوع پلاستر (سیمانی یا گچی) مورد استفاده در روش وال مش نیز باعث افزایش یا کاهش هزینه ها در اجرای آن می شود. تعداد نبشی ها یا ناودانی های مورد استفاده در روش وال مش نیز بر هزینه های تمام شده آن تأثیرگذار خواهد بود که در هنگام اجرا لازم است بدان توجه شود. از آنجایی که روش وال مش نیاز به نیروی متخصص ندارد، از هزینه اجرایی پایینی برخوردار بوده و می توان آن را به صورت روزکاری یا پروژه ای به عوامل اجرایی سپرد.

    مراحل نصب و اجرای وال مش در ایلام

    اجرای وال مش در ایلام نیازمند طی کردن یک سری مراحل بوده که باید به صورت اصولی و صحیح انجام شوند. بر همین اساس ما در این بخش قصد داریم این مراحل را به ترتیب و به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم که به صورت زیر است:

    • تیغه چینی و دیوارچینی در اجرای وال مش در ایلام

    مرحله اول تیغه چینی و دیوار چینی با استفاده از بلوک آجری، بلوک لیکا، بلوک سفالی، بلوک سیمانی و غیره بوده که امکان اجرای وال مش بر روی همه آنها وجود دارد و همین امر نیز از نکات مثبت استفاده از این روش به شمار می رود.

    • اجرای لایه اول پلاستر وال مش بر روی دیوار

    بس از اتمام مرحله تیغه چینی و دیوار چینی، نوبت به اجرای اولین لایه پلاستر (پلاستر سیمانی یا گچی) بر روی دیوار می رسد که این کار معمولاً با استفاده از کاردک، ماله و در برخی موارد با کمک ابزارآلات پاششی صورت می گیرد. لازم است این کار با دقت و کیفیت بالا صورت گیرد و به جزئیات توجه کافی شود.

    • نصب نوار وال مش روی دیوار

    در اجرای وال مش در ایلام پس از طی نمودن مراحل اول و دوم، نوبت به اجرای نوار وال مش بر روی دیوار می رسد. برای این کار لازم است نوار وال مش از قبل و مطابق با نقشه اجرایی و ابعاد مورد نظر آماده شود. روش نصب آن نیز به صورت نواری یا سراسری بوده که به صورت موقت و معمولاً با استفاده از چسب، گیره و میخ صورت می گیرد.

    • اجرای لایه دوم پلاستر وال مش بر روی دیوار

    پس از طی مراحل قبل و اتمام نوار کشی دیوارها، نوبت به اجرای لایه دوم پلاستر بر روی آنها می شود. این کار نیز همانند لایه اول می تواند به صورت دستی با کاردک و یا به صورت پاششی با دستگاه صورت گیرد. لازم به ذکر است که کل توری یا مش فایبرگلاس باید به وسیله این لایه به طور کامل پوشیده شود تا توری ها کاملاً در جای خود محکم گردند.

    • نصب پروفیل نبشی و یا ناودانی با استفاده از چسب اپوکسی

    در مرحله آخر و پس از اجرای لایه دوم پلاستر، نوبت به مهارکردن لبه های دیوار می رسد که این کار از طریق نصب پروفیل نبشی و یا ناودانی صورت می گیرد. البته برای نصب همین نبشی ها باید از چسب اپوکسی با کیفیت استفاده کرد.

    دریافت نمایندگی اجرای وال مش در ایلام

    دریافت نمایندگی اجرای وال مش در ایلام برای متقاضیان از مزایای بسیاری برخوردار است و دلیل اصلی آن نیز می تواند تقاضای بالای آن باشد. چرا که روش وال مش هم یک روش نوین در مقام سازی دیوارهای غیرسازه ای بوده و هم بهترین جایگزین برای روش های قدیمی و سنتی مانند وال پست فلزی به شمار می رود. راه اندازی و اداره نمایندگی وال مش بسیار آسان بوده و متقاضیان با کمک یک اکیپ ساختمان سازی نیمه حرفه ای و تبلیغات کافی می توانند پروژه های کاری بسیاری را در کمترین زمان ممکن جذب و اجرایی کنند. در آخر پیمانکاران و مجریان انواع وال پست ساختمان جهت دریافت نمایندگی اجرای وال مش می توانند به صفحه راهنمای دریافت نمایندگی ما مراجعه کرده و یا با شرکت وال پست مش تماس بگیرند.

    5/5 - (4 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    مقالات مرتبط


    پرسش و پاسخ


    2 نظر

    1. 129
      1402/09/16 فصیحی پاسخ

      باعرض سلام وروز بخیر درشهرهای زلزله خیز اجرای وال مش هم متفاوت است واز مصالح خاصی برای اجرا استفاده میشود وکلا برای شرایط اب وهوایی وجوی سیستم وال مش تغییر میکند؟

      1. 554
        1403/03/29 کارشناس وال پست مش پاسخ

        با سلام. شرایط آب و هوایی (سرما و گرما( تاثیری بر روش اجرای وال مش ندارد ولی پارامترهخایی همچون زلزله تاثیر مستقیم بر طراحی وال مش و مقدار مصالح مورد نیاز خواهد داشت

    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *