خانه   /   مقالات   /   
  • اخذ نمایندگی و اعطای نمایندگی وال مش
  • اخذ نمایندگی و اعطای نمایندگی وال مش

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 13 دقیقه
    • 4 نظر
    • شناسه مقاله: 325
    اخذ نمایندگی و اعطای نمایندگی وال مش

    برای دریافت نمایندگی وال مش و اهمیت آن در ایران ابتدا نیاز است تا وال مش و دلایل جایگزینی این سیستم به جای وال پست های سنتی آشنا شوید.سیستم وال مش یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارهای مهار دیوارهای غیر سازه ای است. شرکت وال پست مش یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات در زمینه وال مش است. این شرکت به طور تخصصی در زمینه سیستم وال مش و متریال های مورد استفاده در این سیستم فعالیت می کند. بنابراین با اخذ نمایندگی وال مش از این شرکت می توانید تمامی موارد مورد نیاز برای رونق کسب و کارتان را شناسایی کنید.

    سیستم وال مش یکی از جدیدترین و موثرترین راهکارهای مهار دیوارهای غیر سازه ای است. به طور کلی دیوارهای غیر سازه ای از مقاومت کمی در برابر نیروهای لرزه ای برخوردارند. به همین دلیل نمی توانند در برابر نیروهای ضربه ای و شوک های زلزله ایمن باشند. با توجه به این موضوع مهارسازی و افزایش مقاومت این دیوارها بسیار حائز اهمیت است. البته برای اطمینان از کیفیت وال مش و اصول اجرای آن بهتر است از نمایندگی وال مش کمک بگیرید. در این صورت می توانید طول عمر بالا و مقاومت ایده آل این سیستم را تضمین نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با سیستم وال مش و همچنین دریافت نمایندگی وال مش در شهرهای مختلف آشنا کنیم.

    زلزله کرمانشاه و ضرورت جایگزینی وال پست های سنتی

    متاسفانه ایران جزو کشورهایی محسوب می شود که در سال های اخیر به شدت با حوادثی مانند زلزله مواجه شده است. البته موضوع اصلی میزان آسیب دیدگی ساختمان ها و همچنین خسارت های جانی و مالی در زلزله های اخیر می باشد. متاسفانه عدم مهار دیوارهای غیر سازه ای در ساختمان ها می تواند دلیل اصلی ریزش ساختمان و بروز خسارت باشد. زمانی که صحت این موضوع اثبات شد مهندسین از وال پست های فلزی برای مهار ساختمان ها استفاده نمودند.

    نمای خارجی دیوار متقاطع

    زلزله های اخیر مانند زلزله کرمانشاه نشان داد که این سیستم به خوبی اجرا نشده و دیوارها از پایداری مناسبی برخوردار نیستند. از طرفی در زلزله کرمانشاه دلیل اصلی بروز خسارت های زیاد، عدم پایداری دیوارهای غیرباربر بود. پس از این اتفاق مهندسین متوجه شدند که وال پست های فلزی مقاومت لازم را در برابر زلزله ندارند. به همین دلیل از سیستم وال مش مطابق با آیین نامه 2800 استفاده نمودند. نتیجه حاصل از نصب این سیستم موجب شد تا به سرعت وال مش جایگزین وال پست های مرسوم شود. به همین دلیل است که امروزه استفاده از وال پست های سنتی تقریبا منسوخ شده است.

    وال مش بهترین جایگزین وال پست های سنتی

    برای دریافت نمایندگی وال مش و اهمیت آن در ایران ابتدا نیاز است تا وال مش و دلایل جایگزینی این سیستم به جای وال پست های سنتی آشنا شوید. به طور کلی سیستم وال مش یک روش نوین برای مهار انواع دیوارهای غیر سازه ای می باشد. ویژگی های فوق العاده این وال پست های نوین موجب شده تا امروزه کمتر کسی بخواهد از وال پست های فلزی مرسوم برای مهار دیوارها استفاده نماید. سیستم وال مش از پلاستر معدنی، توری فایبرگلاس، چسب اپوکسی و پروفیل نبشی و ناودانی ساخته شده است. توری های فایبرگلاس از گرماژ و چشمه متفاوتی برخوردارند که با توجه به نیاز دیوار و میزان مقاوم سازی می توان مناسب ترین آن ها را انتخاب نمود.

    اتصال دیوار متقاطع با نوار L شکل

    این توری ها می توانند نقش بسیار موثری در افزایش مقاومت دیوار داشته باشند. از طرفی مش های فایبرگلاس نسبت به پست های فلزی توجیه اقتصادی فوق العاده بالایی دارند. نکته قابل توجه این است که سیستم وال مش منجر به افزایش وزن ساختمان نمی شود و می تواند در سبک سازی بنا نیز بسیار موثر واقع شود. همچنین نصب این سیستم روی دیوار بدون محدودیت بوده و می توان آن را به صورت نواری یا سرتاسری اجرا نمود. پلاستر گچی یا سیمانی مورد استفاده در اجرای وال مش نیز می تواند به افزایش مقاومت سازه کمک کند. سهولت و سرعت بالا در نصب و اجرای این سیستم نیز موجب شده تا امروزه مهندسین استفاده از وال مش را به وال پست های قدیمی و مرسوم ترجیح دهند.

    هر شهر یک نماینده وال مش

    با توجه به اینکه امروزه سیستم وال مش با استقبال بی نظیری در ساختمان سازی مواجه شده است، به نمایندگی وال مش در تمام شهرهای ایران نیاز است. همچنین بسیاری از افراد که در زمینه ساختمان سازی مهارت دارند می توانند با اخذ نمایندگی وال مش به رونق بیشتر کسب و کار خود کمک کنند. وال مش ها به دلیل تاثیرات فوق العاده ای که روی مقاوم سازی دیوارها و تقویت سازه دارند، به وفور در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی امروزه اکثر مهندسین برای مهار دیوارهای غیر سازه ای و افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله و سایر نیروهای لرزه ای از سیستم وال مش استفاده می نمایند. البته فراموش نکنید که برای دریافت نمایندگی وال مش باید شرایط لازم را داشته باشید. از طرفی بهتر است برای اخذ نمایندگی به شرکت های معتبر مراجعه نمایید. به طور کلی اگر می خواهید از شرایط دریافت نمایندگی وال مش به طور کامل آشنا شوید بهتر است با شرکت وال پست مش تماس بگیرید. مشاوران و افراد متخصص در این مجموعه به شما کمک می کنند تا شرایط لازم برای اخذ نمایندگی در شهر خودتان را بشناسید و برای دریافت آن اقدام کنید.

    مزایای گرفتن نمایندگی وال مش از شرکت وال پست مش چیست؟

    شرکت وال پست مش یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات در زمینه وال مش است. این شرکت به طور تخصصی در زمینه سیستم وال مش و متریال های مورد استفاده در این سیستم فعالیت می کند. بنابراین با اخذ نمایندگی وال مش از این شرکت می توانید تمامی موارد مورد نیاز برای رونق کسب و کارتان را شناسایی کنید. از طرفی نمایندگی دریافت شده توسط این شرکت در سراسر ایران از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که تجربه و تخصص کافی در زمینه وال مش ندارید می توانید با مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید. آن ها به خوبی شما را با هر آنچه لازم است در رابطه با وال مش بدانید آشنا می کنند. سپس مزایای نمایندگی وال مش و تکنیک های موثر با هدف کسب درآمد را به شما آموزش می دهند.

    نوار خارجی دیوار وال مش

    در این صورت می توانید با اطمینان بیشتری کسب و کار خود را آغاز نمایید. نکته قابل توجه این است که شما با کمک این شرکت می توانید در کمترین زمان ممکن نمایندگی وال مش را دریافت کرده و کسب و کارتان را شروع کنید. زمانی که بتوانید نمایندگی بزنید به راحتی می توانید برای اجرای پروژه های مختلف وال مش در سراسر کشور اقدام نمایید.

    وال مش از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

    یکی از مهم ترین مواردی که برای داشتن نمایندگی وال مش باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید، بخش های تشکیل دهنده این سیستم است. وال مش (wall mesh) از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها وظیفه مشخصی را در این سیستم بر عهده دارند. بنابراین شناخت این بخش ها برای اخذ نمایندگی وال مش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این بخش ها عبارتند از:

    • نوار وال مش (در دو نوع توری فایبرگلاس E-glass، مش فایبرگلاس Ar-glass)
      از ابتدایی ترین و مهم ترین بخش های سیستم وال مش می توان به توری یا مش فایبرگلاس اشاره نمود. این بخش وظیفه اصلی ساخت وال مش را بر عهده دارد و معمولا دارای دو نوع Ar-glass و E-glass می باشد. مش فایبرگلاس AR یا مقاوم به قلیا می تواند از دیوار در برابر نیروهای لرزشی و ضربه محافظت نماید. همانطور که از نام این توری ها مشخص است می توانند در محیط های قلیایی بسیار مقاوم باشند و از ترک خوردگی دیوار پیشگیری نمایند. البته این مش ها قیمت بالاتری نسبت به توری های E-glass دارند. توری E-glass معمولا در محیط های فاقد قلیا مورد استفاده قرار می گیرد. این مش ها در محیط های قلیایی و شیمیایی دچار ضعف هستند. به همین دلیل تنها در محیط های فاقد قلیا و به منظور کاهش هزینه های اجرای وال مش از آن ها استفاده می شود.
    • پلاستر وال مش (در دو نوع پلاستر سیمانی و پلاستر گچی)
      پلاسترهای معدنی از دیگر بخش های سیستم وال مش محسوب می شوند که در دو لایه ابتدایی و نهایی مورد استفاده قرار می گیرند. پلاسترهای مورد استفاده در این سیستم به دو نوع سیمانی و گچی دسته بندی می شوند. پلاسترهای سیمانی از قدرت و البته قیمت بالاتری برخوردار هستند. زمانی که از مش های AR استفاده شود معمولا پلاستر سیمانی نیز انتخاب می گردد. پلاستر گچی از مقاومت کمتری نسبت به پلاستر سیمانی برخوردار است. از این نوع پلاستر نیز معمولا به همراه توری های E-glass استفاده می گردد.
    • پروفیل نبشی یا ناودانی
      پروفیل های نبشی و ناودانی نیز به منظور اتصال مش ها به سقف، ستون و تیرها در سیستم وال مش مورد استفاده قرار می گیرند. این پروفیل ها از حرکت مش های فایبرگلاس پیشگیری کرده و مقاومت آن ها را افزایش می دهند. از مهم ترین مزایای استفاده از نبشی و ناودانی در این سیستم می توان به افزایش طول عمر و استحکام سازه اشاره نمود.
    • چسب پایه اپوکسی
      چسب اپوکسی نیز از دیگر بخش های سیستم وال مش محسوب می شود که به منظور اتصال نبشی ها به دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. البته فراموش نکنید که هرگونه آلودگی و رطوبت روی سطح دیوار می تواند عملکرد چسب اپوکسی را دچار اختلال نماید.

    اجرای سیستم وال مش به صورت نواری

    مزایای اجرای وال مش در ساختمان

    در صورت اجرای وال پست توسط نمایندگی وال مش می توانید از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید. وال پست ها انواع مختلفی دارند که قدیمی ترین آن ها وال پست های فلزی بوده و امروزه وال مش ها جایگزین آن ها شده اند. از مهم ترین مزایای وال پست های نوین (وال مش) می توان به موارد زیر اشاره داشت.

    • حذف میلگرد بستر هنگام اجرای وال مش
      یکی از بزرگ ترین مزایای سیستم وال مش نسبت به وال پست های سنتی حذف میلگردهای بستر است. هنگام اجرای وال پست های فلزی در ابتدا باید میلگردهای بستر نسبت شوند و سپس سیستم وال پست روی آن نصب شود. این موضوع علاوه بر نیاز به تخصص بالا، زمان و همچنین هزینه اجرای وال پست را نیز افزایش می دهد. در صورتی که هنگام استفاده از وال مش نیازی به این میلگردها نیست و افراد می توانند به راحتی این سیستم مهار دیوارهای غیرسازه ای را اجرا نمایند.
    • حذف وادارهای قائم و افقی در روش وال مش
      از دیگر مزایای سیستم وال مش نسبت به وال پست های قدیمی حذف وادارهای عمودی و افقی است. در وال پست های فلزی برای مهار دیوارهای غیر سازه ای و همچنین افزایش مقاومت آن ها در برابر نیروی زلزله باید از وادارهای قائم و افقی استفاده شود. در صورتی که وال مش بدون نیاز به وادار می تواند استحکام دیوار مورد نظر را در برابر نیروی لرزه ای افزایش دهد.
    • کاهش هزینه های مهار دیوار در روش وال مش
      همانطور که گفته شد برای اجرای سیستم وال مش به وادارها و یا میلگرد بستر نیازی نیست. از طرفی در این سیستم مانند وال پست فلزی جنس مش ها از فولاد نمی باشد. به همین دلیل است که استفاده از وال مش می تواند هزینه های مهار دیوارهای غیر سازه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
    • سرعت اجرای ساختمان در روش وال مش
      با توجه به عدم نیاز به وادارهای عمودی و افقی و همچنین میلگرد بستر در نصب سیستم وال مش می توان با سرعت بالایی آن را اجرا نمود. از طرفی در نصب وال پست های فلزی با محدودیت اجرا مواجه هستیم که این موضوع می تواند در کاهش سرعت اجرای وال پست موثر باشد. در صورتی که وال مش را می توان به صورت نواری و یا سرتاسری بدون هیچ محدودیتی روی دیوار مورد نظر اجرا نمود.
    • امکان اجرای وال پست در ساختمان های بدون وال پست
      یکی از مهم ترین ویژگی های برتر سیستم وال مش به وال پست های سنتی و مرسوم امکان اجرای آن در ساختمان های فاقد وال پست است. اگر بخواهید وال پست های فلزی را روی ساختمان مورد نظرتان نصب کنید باید آن ساختمان از قبل برای این اجرای این سیستم مجهز شده باشد. در صورتی که برای نصب وال مش روی ساختمان نیازی به این کار نیست و در هر نوع ساختمانی می توان این سیستم را اجرایی نمود.

    نحوه اجرای وال مش +نکات اجرایی وال مش در ساختمان

    اجرای اصولی سیستم وال مش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است مجریان مورد نظر خود را از معتبرترین نمایندگی وال مش انتخاب نمایید. در این صورت می توانید از تخصص و تجربه مجریان مطمئن شوید. به طور کلی مراحل اجرای وال مش شامل موارد زیر می گردد.

    • دیوارچینی و تیغه چینی ساختمان اجرای متعارف و اصولی دیوارکشی:

    از ابتدایی ترین نیازهای سیستم وال مش است. به همین دلیل اولین قدم برای اجرای این سیستم دیوارچینی و تیغه چینی ساختمان می باشد. البته اجرای این سیستم بدون محدودیت است و می توان بدون استفاده از میلگرد بستر و وادارهای عمودی و افقی مش های فایبرگلاس را روی دیوار مورد نظر نصب نمود. با این وجود صاف و تمیز بودن سطح دیوار می تواند نقش بسیار موثری در افزایش طول عمر وال مش و همچنین استحکام بیشتر دیوار داشته باشد. نکته قابل توجه در رابطه با وال مش این است که این سیستم را به راحتی می توان روی تمامی دیوارها مانند هبلکس، آجری، بلوک سیمانی، لیکا و … اجرا نمود. نکته: در صورتی که دیوار در باربری جانبی مشارکت نداشته باشد باید از مصالح جداکننده مانند یونولیت و یا پشم سنگ استفاده نمود. این مصالح نقش بسیار موثری در جداسازی دیوار از ستون و تیرها دارند.

    • اجرای لایه اول پلاستر وال مش بر روی دیوار:

    پس از دیوارچینی و آماده سازی سطح مورد نظر باید پلاستر لایه اول را در سیستم وال مش اجرا نمود. در ابتدا پلاستر معدنی مناسب (گچی یا سیمانی) را انتخاب نموده و آن را به صورت یکدست روی سطح دیوار اجرا کنند. با توجه به نوع پلاستر می توان از سیستم پاشش و یا به صورت دستی با استفاده از ماله پلاستر را روی دیوار اعمال کرد. فراموش نکنید که یکدست و استاندارد بودن ضخامت پلاستر در تمامی سطح دیوار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    • اجرای نوار وال مش مطابق نقشه های اجرایی:

    در مرحله بعدی مجریان نمایندگی وال مش نوارهای مش فایبرگلاس را در جای خود قرار می دهند. نحوه قرارگیری مش ها و رعایت اصول نصب آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توری هایی که با عرض مناسب انتخاب شده را به صورت عمودی روی دیوار نصب می کنند. برای اتصال موقت مش ها می توان از میخ و یا تجهیزات مشابه استفاده نمود.

    • اجرای لایه دوم پلاستر وال مش بر روی نوار وال مش:

    در این مرحله نیز مجریان نمایندگی وال مش لایه دوم پلاستر معدنی را اجرا می نمایند. نوع و ترکیبات پلاستر لایه دوم نیز مشابه لایه اول بوده و با استفاده از همان روش روی دیوار اجرا می شود. ضخامت پلاستر باید به گونه ای باشد که به طور کامل سطح مش ها را پوشش دهد.

    • نصب پروفیل نبشی و یا ناودانی با استفاده از چسب اپوکسی بر روی تیر، سقف و با ستون:

    در مرحله بعدی اجرای سیستم وال مش باید مش ها را با استفاده از نبشی و ناودانی در جای خود تثبیت نمود. برای این کار نبشی ها را در جاهایی که از قبل مشخص شده اند قرار می دهند. توجه داشته باشید که ساق نبشی ها باید کمی آزاد باشند و کامل به دیوار نچسبند. سپس ساق نبشی ها را با استفاده از اتصالات جوشی، پیچی و یا چسبی در جای خود محکم می کنند. استفاده از اتصالات جوشی برای سازه های فلزی قابل اجرا بوده و استفاده از آن نیاز به تخصص بالایی دارد. اتصالات پیچی نیازی به تخصص ندارند اما نمی توانند مقاومت اتصالات چسبی و جوشی را داشته باشند. بهترین روش اتصال استفاده از چسب اپوکسی است که افراد نیمه ماهر نیز می توانند آن را اجرا کنند. از طرفی مقاومت بالای چسب اپوکسی در افزایش کیفیت و استحکام سیستم وال مش نقش بسیار موثری دارد.

    5/5 - (6 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    مقالات مرتبط


    پرسش و پاسخ


    4 نظر

    1. 130
      1402/09/16 نعمت ابراهیمی پاسخ

      سلام درخواست اخذنمایندگی را داشتم شرایط را می فرمایید

      1. 550
        1403/03/29 کارشناس وال پست مش پاسخ

        سلام مهندس ابراهیمی عزیز. لطف جهت دریافت نمایندگی وال مش با دفتر مرکزی وال پست مش تماس بگیرید. شماره تماس 86124907-021

    2. 500
      1403/03/12 محمد سلیمانی پاسخ

      سلام‌درخواست نمایندگی جهت اخذ نمایندگی را داشتم لطفا شرایط را ارسال فرمایید

      1. 549
        1403/03/29 کارشناس وال پست مش پاسخ

        سلام مهندس سلیمانی عزیز. لطف با دفتر مرکزی وال پست مش تماس بگیرید. شماره تماس 86124907-021

    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *