خانه   /   مقالات   /   
  • توری وکیوم کوپ سنگ چیست؟
  • توری وکیوم کوپ سنگ چیست؟

    • تحریریه وال پست مش
    • مقالات
    • مدت زمان خواندن مقاله: 16 دقیقه
    • 0 نظر
    • شناسه مقاله: 1451
    توری وکیوم کوپ سنگ چیست؟

    در صنعت ساخت و دکوراسیون، سنگ‌های کوپ یا خام، به دلیل زیبایی و استحکامشان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. اما، این سنگ‌ها ممکن است دارای نقاط ضعفی باشند که نیازمند تقویت و بهبود عملکرد آنها باشد. یکی از روش‌های موثر برای افزایش مقاومت و بهبود عملکرد سنگ‌های کوپ، استفاده از توری وکیوم کوپ سنگ است. این توری با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته وکیوم پمپ، قادر است عملکرد سنگ‌های کوپ را بهبود بخشد و مقاومت آنها را در برابر شکستگی و رطوبت افزایش دهد.در این مقاله، به بررسی مفهوم و کاربردهای توری وکیوم کوپ سنگ پرداخته خواهد شد. همچنین، مزایا و دلایل وکیوم کردن و تزریق اپوکسی به داخل کوپ سنگ نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    کوپ سنگ یکی از انواع سنگ های موجود در بازار است که از برش زدن سنگ طبیعی به دست می آید. این نوع سنگ به دلیل داشتن زیبایی فوق العاده می تواند سبک دکوراسیون داخلی و نما را چندین برابر بهبود ببخشد، اما باز هم باید به حساسیت ها و نقاط ضعف این سنگ های طبیعی توجه داشت. توری وکیوم پمپ یکی از محصولاتی است که می تواند برای افزایش مقاومت سنگ های دارای شیار و ترک های مختلف طبیعی مورد استفاده قرار گیرد و عملکرد این سنگ ها را چندین برابر بهبود ببخشد. استفاده از توری وکیوم کوپ برای افزایش مقاومت سنگ ها در برابر شکستگی و رطوبت انجام می شود. از این رو می توان با توجه به کاربرد توری فایبرگلاس وکیوم پمپ، آن را به عنوان محصولی عالی برای افزایش استحکام سنگ های کوپ یا خام دانست.

    توری وکیوم کوپ سنگ چیست؟

    سنگ کوپ که با نام سنگ خام یا اسلب نیز در بازار شناخته می شود، یکی از بهترین سنگ هایی است که می تواند برای دکوراسیون داخلی و ساخت نما مورد استفاده قرار گیرد. این سنگ ها از معادن استخراج می شوند و به اشکال مختلف برش زده خواهند شد که زیبایی این سنگ ها را چندین برابر می کند. برای افزایش استحکام سنگ های کوچک روش های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن ها استفاده از توری وکیوم کوپ سنگ است. توری وکیوم کوپ سنگ در واقع یک نوع پوشش سطحی است که با توری فایبرگلاس ساخته شده است و می تواند با فشار هوا و وکیوم به شکل دلخواهی از قالب سنگ در بیاید.
    بنابراین، توری وکیوم کوپ سنگ یکی از بهترین توری های موجود در بازار است که به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، ضد آب بودن و مقاومت در برابر حرارت، می تواند برای بهبود عملکرد سنگ های کوپ مورد استفاده قرار گیرد. این توری به دلیل اینکه از الیاف شیشه مقاوم به قلیا ساخته می شود، می تواند عملکرد بسیار خوبی را در صنایع مختلف از خود نشان دهد و باعث افزایش مقاومت سنگ های اسلب و ایمنی اجرای آن ها در محیط های مختلف شود.

    کاربرد توری وکیوم کوپ سنگ کدام است؟

    توری وکیوم کوپ سنگ می تواند برای انواع سنگ های خام موجود در بازار با هر ابعاد و اندازه ای مورد استفاده قرار گیرد و باعث افزایش استحکام سنگ ها شود. همانطور که می دانید، سنگ های خام به صورت طبیعی دارای یک سری شیارها و سوراخ هایی اند که باعث می شود مقاومت سنگ ها پس از نصب در یک محیط بسیار کاهش پیدا کند. از این رو باید حتما مقاومت سنگ با کمک مش وکیوم کوپ سنگ و تزریق اپوکسی افزایش پیدا کند.
    از توری وکیوم کوپ سنگ یا توری فایبرگلاس پشت سنگ برای تمامی سنگ های اسلب یا خام استفاده می شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. با توجه به شکل گیری آسان مش وکیوم کوپ سنگ می توانید این مش را به عنوان یک محصول عالی برای افزایش مقاومت انواع سنگ ها با شکل پذیری متفاوت مورد استفاده قرار دهید. ویژگی های مش وکیوم کوپ سنگ باعث شده تا این نوع مش عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و باعث افزایش ایمنی، استحکام و دوام سنگ های خام کوپ شود.

    توری وکیوم فایبرگلاس مش - وال پست مش

    مزایای توری و مش وکیوم کوپ سنگ چیست؟

    توری و مش وکیوم کوپ سنگ یکی از پرفروش ترین محصولاتی است که برای افزایش مقاومت و استحکام سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع توری به واسطه کیفیت بالا، وزن سبک و شکل پذیری مناسب می تواند برای انواع سنگ ها با هر تعداد کوپ و شکلی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به مزایای استفاده از مش وکیوم کوپ سنگ اشاره می کنیم.

    • وزن سبک توری یا مش وکیوم کوپ سنگ

    مش وکیوم کوپ سنگ در کنار کاربردهای متنوعی که برای افزایش مقاومت سنگ ها دارد، وزن بسیار سبکی داشته و باعث افزایش وزن سنگ ها نخواهد شد. این موضوع باعث شده تا اجرای مش وکیوم برای سنگ های بسیار بزرگ نیز بدون افزایش وزن امکان پذیر شود.

    • افزایش مقاومت سنگ در برابر رطوبت

    مقاومت سنگ های اسلب در برابر رطوبت چندان زیاد نیست. این موضوع محدودیت هایی را برای اجرای سنگ های کوپ در محیط های مختلف به ویژه محیط های خارجی به وجود خواهد آورد. برای افزایش مقاومت سنگ در برابر رطوبت، می توان از توری وکیوم کوپ استفاده کرد. این توری ها ایمنی بالایی در برابر رطوبت دارند و اجرای آن ها در سنگ های اسلب، مقاومت آن ها را در مقابل رطوبت و آب چندین برابر افزایش می دهد. از این سنگ های طراحی شده با این توری ها می توانند حتی در محیط های مرطوب نیز استفاده شوند.

    •  افزایش مقاومت سنگ در برابر ضربه

    برای افزایش مقاومت سنگ در برابر ضربه می توان از مش وکیوم کوپ سنگ استفاده کرد. این مش به دلیل ساختار منسجمی که به سنگ می دهد، اجازه نمی دهد که با یک ضربه ساده سنگ تخریب شود. از این رو با توجه به این موضوع سنگ هایی که با مش وکیوم کوپ سنگ یا مش فایبرگلاس مقاوم سازی شده اند، می توانند در برابر ضربه و ویژگی های فنی مقاومت خوبی از خود نشان دهند. این موضوع جابجایی این سنگ ها را نیز ساده تر می کند.

    •  سهولت در شکل پذیری

    توری و مش وکیوم کوپ سنگ شکل پذیری بسیار عالی دارد و می تواند بدون هیچ مشکل و محدودیتی برای انواع سنگ ها مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل انعطاف پذیری بالای این مش، اجرای آن نیز با سهولت بیشتری انجام می شود. چرا که این الیاف ترد و شکننده نیستند و به راحتی آسیب نخواهند دید.

    •  افزایش مقاومت سنگ در برابر حرارت

    یکی از ویژگی های توری فایبرگلاس مقاومت بالا در برابر حرارت است. این توری ها می توانند با اجرا در کوپ سنگ مقاومت آن را در برابر حرارت افزایش دهند. از این رو در صورت اتفاق افتادن حریق، این سنگ می تواند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و ایمنی بالایی داشته باشد.

    • قابل استفاده با ترکیب تزریق اپوکسی

    یکی از مزایای توری و مش وکیوم کوپ سنگ این است که به دلیل داشتن ساختار شبکه ای، اجازه تزریق اپوکسی را نیز به داخل سنگ می دهد. تزریق اپوکسی با هدف افزایش مقاومت سنگ و رفع سوراخ و شیارهای موجود در سنگ انجام می شود و می تواند نقش موثری را در کارایی سنگ ها به همراه داشته باشد. چون تزریق اپوکسی در بسیاری از سنگ های وکیوم انجام می شود، بسیار مهم است که توری وکیوم کوپ سنگ این اجازه را برای نفوذ اپوکسی به داخل سنگ بدهد.

    دلایل وکیوم کردن و تزریق اپوکسی به داخل کوپ سنگ چیست؟

    وکیوم یا فشار منفی یکی از روش هایی است که در صنعت سنگ و معدن مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ هایی که از معدن استخراج می شوند، برای برشکاری اولیه باید به خطوط تولید جابجا شوند که این سنگ ها به اصطلاح کوپ نامیده می شوند. برای آماده سازی کوپ لازم است که ابتدا سطح آن از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک شود. پس از انجام این کار می توان روی سطح کوپ یک سری شیارها و منافذی را مشاهده کرد که قبل از ماشین کاری باید برطرف شود.
    برای رفع این شیارها باید از نوعی چسب به نام رزین اپوکسی استفاده کرد. این شیارها می توانند در فرآیند ماشین کاری اختلالات زیادی داشته باشند و باعث خرابی و پرتی سنگ شوند. از این رو می توان قبل از فرآیند برش کاری با کمک چسب اپوکسی این مشکلات را برطرف و از پرتی و خرابی سنگ جلوگیری کرد. فرآیند تزریق اپوکسی با کمک وکیوم کردن انجام می شود. به طوری که در ابتدا یک پلاستیک به طور کامل دور سنگ را می پوشاند و سپس با فرآیند وکیوم کردن می توان تمامی ذرات هوا را از پلاستیک خارج کرد. در این صورت چسب دقیقا در محل هایی که نیاز است قرار می گیرد و عملکرد خوبی را از خود نشان خواهد داد.

    دلیل وکیوم کردن سنگ - وال پست مش

    نحوه وکیوم کردن و تزریق اپوکسی در سنگ کوپ

    فرآیند اجرای چسب اپوکسی روی سطوح سنگ به این شکل است که ابتدا یک لایه ای از پلاستیک روی سنگ قرار می گیرد. سپس با نوعی رزین یا چسب آب بندی، لایه های پلاستیک به یکدیگر چسبانده خواهند شد. در این مرحله می توان با اتصال وکیوم به کوپ، تمام هوای داخل پلاستیک و کوپ را تخلیه کرد تا هیچ هوایی میان منافذ باقی نماند.
    سپس پمپ وکیوم که مخصوص دستگاه های سنگ بری است، به طور کامل خاموش می شود و توسط ورودی دیگری دریچه چسب باز شده و کلیه منافذ و شیارهای سطحی با چسب پر خواهند شد. پس از خشک شدن اولیه چسب، لایه پلاستیکی از آن جدا می شود.

    مراحل وکیوم کردن کوپ سنگ با توری فایبرگلاس چگونه است؟

    در صورتی که نیاز به اجرای توری وکیوم پمپ باشد، در ابتدا باید این توری با توجه به ویژگی های مورد نیاز تهیه شده و سپس طبق مراحل زیر برای سنگ اجرا گردد.

    •  در اولین قدم باید کوپ سنگ روی توری فایبرگلاس قرار بگیرد و سپس از مواد چسبنده برای متصل کردن کوپ به توری فایبرگلاس استفاده نمایید.
    •  سپس توری فایبرگلاس را به صورت دقیق روی سطح کوپ سنگ قرار دهید. برای این کار می توانید از چسب دو طرفه توری را به سطح کوپ سنگ بچسبانید.
    •  پس از اینکه توری فایبرگلاس مخصوص کوپ سنگ را روی سنگ قرار دادید، باید دور سنگ را به طور کامل با پلاستیک بپوشانید تا عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
    •  در مرحله بعدی لازم است که پمپ وکیوم، هوای داخل کوپ سنگ را خارج کرد تا هیچ هوایی در داخل سنگ باقی نماند.
    •  در مرحله بعدی به پلاستیک دور کوپ سنگ که از هوا خالی شده است، رزین اپوکسی تزریق خواهد شد. رزین اپوکسی باید به طور دقیق کل سطح کوپ سنگ را بپوشاند از این رو حتما از ابزارهای مخصوص برای پوشاندن کل سنگ از رزین اپوکسی استفاده کنید.
    •  در نهایت کوپ سنگی که به اپوکسی آغشته شده است، باید حداقل به مدت 24 ساعت در محیط خشک و بدون نور قرار بگیرد تا رزین اپوکسی به طور کامل خشک و سنگ قابل استفاده شود.

    چگونه استحکام سنگ با اجرای توری وکیوم کوپ و تزریق اپوکسی افزایش یابد؟

    توری وکیوم سنگ کوپ یکی از انواع توری های مقاوم به قلیا با گرماژ مناسب است که می تواند برای افزایش مقاومت انواع سنگ به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. اما این موضوع زمانی امکان پذیر خواهد بود که هیچ شیار یا سوراخی در سنگ های کوپ وجود نداشته باشد. با وجود تزریق اپوکسی می توان این مشکل را نیز تا حد زیادی برطرف کرد.
    با توجه به اینکه خلاء در داخل کوپ به وجود می آید، اپوکسی تزریق شده در داخل پلاستیک که ویسکوزیته پایینی دارد، به راحتی و با سرعت بالا به ترک های داخل سنگ نفوذ کرده و باعث بستن آن ها خواهد شد. این عمل باعث بالا رفتن استحکام کوپ ها شده و می توان سنگ های کوپ را برای برش کاری آماده کرد.
    بنابراین، دلیل افزایش استحکام سنگ با اجرای توری وکیوم کوپ و اپوکسی، به دو دلیل متفاوت باز می گردد. اولین دلیل این است که استحکام سنگ با کمک توری فایبرگلاس افزایش پیدا می کند و سنگ ها در برابر رطوبت، ضربه و بسیاری از این موارد مقاومت بسیار خوبی پیدا خواهند کرد. علاوه بر این موضوع، تزریق اپوکسی در سنگ باعث پر شدن سوراخ ها و ترک هایی می شود که می توانند ضعیف شدن استحکام سنگ در حین برش کاری را به همراه داشته باشند.

    قیمت توری فایبرگلاس وکیوم کوپ سنگ چقدر است؟

    توری فایبرگلاس از الیاف فایبرگلاس منعطف ساخته می شود و می تواند با تنوع بالایی که دارد برای کاربردهای مختلفی از جمله افزایش استحکام کوپ سنگ مورد استفاده قرار گیرد. تولید کنندگان سنگ های کوپ همواره به دنبال راهی برای افزایش استحکام سنگ با کمترین هزینه هستند که یکی از این روش ها، استفاده از توری فایبرگلاس برای کوپ سنگ است. با این وجود خرید توری فایبرگلاس برای کوپ سنگ با قیمت های مختلفی انجام می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

    •  گرماژ توری فایبرگلاس

    یکی از مهم ترین مواردی که می تواند روی قیمت توری فایبرگلاس تاثیرگذار باشد، گرماژ این توری ها است. به طور کلی، توری های فایبرگلاس دارای گرماژ متفاوتی اند و هر چقدر وزن آن ها افزایش پیدا کند، قیمت نیز بالاتر خواهد رفت. باید در صنایع ساخت کوپ سنگ حتما از گرماژ مناسب استفاده شود تا هم استحکام سنگ تامین شود، هم اینکه بتوان با کمترین هزینه توری فایبرگلاس را مورد استفاده قرار داد.

    • ابعاد چشمه توری

    ابعاد چشمه توری فایبرگلاس نقش اساسی در استحکام و میزان انعطاف پذیری این توری ها دارد. هر چقدر توری های فایبرگلاس دارای ابعاد چشمه بزرگ تری باشند، وزن کمتر و قیمت ارزان تری دارند. با کاهش ابعاد چشمه توری، تراکم این چشمه ها افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع در نهایت باعث افزایش قیمت توری های وکیوم می گردد.

    •  کیفیت الیاف استفاده شده

    کیفیت الیاف استفاده شده عاملی موثر روی قیمت توری وکیوم سنگ کوپ است. بسیار دیده شده است که تولید کنندگان از الیاف بی کیفیت استفاده می کنند که این موضوع دوام و استحکام توری های وکیوم را به شدت پایین می آورد. هر چقدر کیفیت الیاف استفاده شده بیشتر باشد، ممکن است قیمت توری افزایش پیدا کند؛ اما می توان با اطمینان خاطر بیشتری از این توری ها استفاده کرد.

    نکاتی که هنگام خرید توری وکیوم کوپ سنگ باید بدانید؟

    برای خرید توری وکیوم سنگ کوپ باید در ابتدا با توجه به نیاز سنگ ها و تجربیات تولید کنندگان این سنگ ها، بهترین توری را در نظر گرفته و آن ها را با قیمت مناسب سفارش دهید. به طور کلی، توری های وکیوم کوپ سنگ می توانند با جزئیات مختلفی خریداری شوند و این موضوع نیاز به دقت مشتریان برای خرید این توری ها خواهد داشت. در ادامه به نکاتی که باید در هنگام خرید توری کوپ به آن ها توجه داشته باشید، اشاره می کنیم.

    •  کیفیت توری

    یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید توری وکیوم کوپ به آن توجه داشته باشید، کیفیت توری است. توری های وکیوم کوپ سنگ باید کیفیت بالا و استحکام مناسبی داشته باشند تا بتوانند باعث افزایش استحکام سنگ ها نیز شوند. از این رو برای حتما به کیفیت، مقاومت در برابر ضربه، خاصیت ضد آبی و مقاومت در برابر شعله و حرارت این توری ها توجه کنید.

    •  قیمت توری

    قیمت توری های فایبرگلاس وابسته به ابعاد چشمه، کیفیت اولیه و گرماژ دارد و باید توجه کنید که هر چقدر کیفیت توری بالاتر رود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. از این رو در صورت پایین بودن قیمت توری فایبرگلاس وکیوم کوپ به کیفیت این توری شک کنید.

    •  گرماژ توری

    گرماژ توری فایبرگلاس باید با توجه به استحکام مورد نیاز برای سنگ ها انتخاب شود. گرماژ بالا باعث کاهش انعطاف پذیری توری های فایبرگلاس و افزایش استحکام آن ها می شود، ولی گرماژ پایین می تواند انعطاف پذیری توری های فایبرگلاس را افزایش و باعث کاهش استحکام آن ها شود.

    •  ابعاد توری فایبرگلاس

    با توجه به ابعاد کوپ های سنگ باید ابعاد توری فایبرگلاس نیز به طور دقیق از همان ابتدا مشخص شود تا بتوان بر اساس آن متراژ مورد نیاز این توری ها را خریداری کرد. در صورت نیاز به خرید توری های وکیوم کوپ بهتر است که با کارشناسان فروش این توری ها در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم به شما برای خرید این توری ها بشود. برای آشنایی بیشتر با توری فایبرگلاس می توانید به مطالعه مقاله “نکاتی که قبل از خرید مش فایبرگلاس باید بدانید” بپردازید.

    •  خرید از فروشگاه معتبر

    فروشگاه های معتبر که عرضه کننده توری وکیوم کوپ هستند، می توانند محصولات باکیفیت و با دوامی را به مشتریان خود عرضه کنند. از این رو برای خرید توری های وکیوم کوپ با قیمت مناسب باید حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

    مراحل تولید توری وکیوم کوپ چگونه است؟

    در صورت نیاز به تولید توری وکیوم کوپ لازم است که ابتدا تولید کنندگان با فرایند تولید این محصول آشنایی پیدا کنند و سپس با توجه به نیاز صنایع تولید سنگ، این محصولات را با کیفیت بالا به بازار عرضه نمایند. فرآیند و مراحل تولید توری مناسب وکیوم کوپ با تولید سایر توری های فایبرگلاس مشابه است، فقط با این تفاوت که این توری ها باید در گرماژ مشخصی خریداری شوند تا بتوان آن ها را برای مقاوم سازی سنگ ها مورد استفاده قرار داد. در ادامه به مراحل تولید توری فایبرگلاس وکیوم کوپ اشاره می کنیم:

    •  در ابتدا لازم است که الیاف شیشه برای تولید این توری ها تهیه شوند. برای تولید این الیاف از شیشه های مذاب که توسط دستگاه های ریسندگی به نخ های باریک تبدیل می شوند، استفاده خواهد شد.
    •  پس از تولید الیاف شیشه، نوبت به بافتن این الیاف به شکل توری می رسد. با کمک ماشین های بافندگی می توان ابعاد و شکل چشمه های توری را مشخص کرد تا بر اساس نیاز به گرماژ مورد نظر دست پیدا کنید.
    •  در صورت نیاز به افزایش مقاومت توری فایبرگلاس، می توان آن ها را به پوشش هایی همچون رزین اپوکسی و یا زیرکونیا آغشته کرد و شاهد افزایش مقاومت این توری ها و ایجاد خواص بهتر در آن ها بود.
    •  در نهایت با خشک کردن و برش زدن توری فایبرگلاس به اندازه های مورد نیاز و بسته بندی این توری ها به صورت رولی، می توان آن ها را به بازار عرضه نمود.

    فروش توری وکیوم کوپ سنگ با گرماژ 60 تا 160 گرم

    توری وکیوم کوپ سنگ که معمولا در ترکیب با رزین اپوکسی برای سنگ های کوپ مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند عملکرد بسیار خوبی را در گرماژهای مختلف از خود نشان دهد. اما برای بهبود عملکرد سنگ لازم است که حتما این توری با گرماژ 60 تا 160 گرم خریداری شود. مجموعه وال پشت مش مرکز فروش انواع توری فایبرگلاس با گرماژ 60 تا 160 گرم بر متر مربع برای کوپ سنگ است که محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به فروش می رساند. در صورت نیاز به خرید این توری ها با گرماژ مناسب، می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید و بهترین توری های فایبرگلاس را با قیمت مناسب از طریق شرکت خریداری کنید. کارشناسان این شرکت همواره پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در مورد نحوه خرید، ثبت سفارش و خرید عمده این توری ها هستند.

    نتیجه گیری

    توری وکیوم کوپ یکی از توری های فایبرگلاس موجود در بازار با قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا است که می تواند برای اجرا در انواع سنگ های کوپ مورد استفاده قرار گیرد. این توری با عملکرد مناسب و قابلیت های متنوعی که دارد، می تواند برای انواع سنگ های کوپ به ویژه سنگ های مرمر و سایر سنگ های دارای شیار و استحکام پایین استفاده شود. در صورت نیاز به استعلام قیمت توری فایبرگلاس وکیوم کوپ و ثبت سفارش این محصول، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

     

    5/5 - (4 امتیاز)
    این محتوا توسط تحریریه وال پست مش تهیه شده است

    وال مش نسل نوین وال پست های مورد استفاده جهت مهار دیوارهای پیرامونی و داخلی در ساختمان می باشد. از جمله مزایای وال مش در مقایسه با وال پست فلزی می توان به کاهش هزینه اجرای وال پست در ساختمان، افزایش سرعت اجرای وال پست، حذف میلگرد بستر و وادارهای قائم اشاره نمود.

    مهندسان محاسب،ناظر و پیمانکاران ساختمان جهت استعلام قیمت و درخواست اجرای وال مش می توانند با کارشناسان فنی و فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشند

    پرسش و پاسخ


    نظر خود را درج کنید..

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *